عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران

اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در صفحه شخصی‌ توئیترش نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در صفحه شخصی‌ توئیترش نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.
araghchi_PhotoA سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در صفحه شخصی‌ توئیترش نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دیشب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به موضوع هسته‌ای، آن را مسئله‌ای حساس خواندند و با تأیید سخنان رئیس جمهور درخصوص موضوع هسته‌ای گفتند: واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به ۱۰ هزار سو راضی کنند البته ابتدا از ۵۰۰ سو و ۱۰۰۰ سو شروع کردند، که «۱۰ هزار سو محصول حدود ۱۰ هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، ۱۹۰ هزار سو است.

ایشان حرف آمریکایی‌ها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته‌ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می‌کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای، راه‌های مشخص و دستگاه‌های مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی‌بیند و تضمین هم شده است، اما آمریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته‌ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود آمریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته‌ای دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آمریکایی‌ها افزودند: با پرونده ای که شما درباره استفاده از سلاح هسته‌ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته‌ای به شما مربوط نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

ایشان مسئله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای را یکی دیگر از مواردی دانستند که باید قطعاً در مذاکرات رعایت شود و افزودند: یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آنها برای دشمن امکان پذیر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنها در مورد تأسیسات فردو می گویند، چون این تأسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است!

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای از روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه در شهر وین رسما آغاز شد. ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه به منظور شرکت در این مذاکرات راهی وین شد و قبل از برگزاری این دور از مذاکرات، رایزنی‌هایی را با برخی از اعضای ۱+۵ داشت.

ادامه نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای روز جمعه ۱۳ تیر ماه در نشست هفت ساعت و نیمه عراقچی و روانچی معاونان ظریف با هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون آغاز شد و از آن زمان تاکنون معاونان ظریف و اشتون چهار دور برای نگارش پیش نویس توافقنامه به رایزنی پرداخته‌اند. البته معاونان ظریف و اشتون قبل از آغاز نگارش یک دور با هم به گفت‌وگو نشسته بودند.

نشست سه جانبه‌ای نیز با حضور معاونان ظریف و اشتون و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا به منظور نگارش این توافقنامه صورت گرفت.

قرار است معاونان ظریف و اشتون امروز نیز در این زمینه به گفت‌وگو بپردازند.

ظریف و اشتون نیز قرار است امروز نشستی دوجانبه برگزار کنند.
/فارس

Share