پلاتوی تخصصی تاتر رشت با عنوان «خانه کوچک نمایش» اغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پلاتو تخصصی تئاتر شهررشت اولین سالن black box با نور حرفه ای و با ظرفیت بالغ بر ۵۰ نفر که با همت کارگروه تاتر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در خانه فرهنگ و هنر این سازمان شروع به کار کرده است. پلاتوی تخصصی تاتر رشت با عنوان «خانه کوچک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پلاتو تخصصی تئاتر شهررشت اولین سالن black box با نور حرفه ای و با ظرفیت بالغ بر ۵۰ نفر که با همت کارگروه تاتر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در خانه فرهنگ و هنر این سازمان شروع به کار کرده است.

IMG_0372پلاتوی تخصصی تاتر رشت با عنوان «خانه کوچک نمایش» به همت کارگروه تاتر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از اردیبهشت ۱۳۹۳ فعالیت خود جهت ارتقا سطح کیفی و کمی اجرای تاتر و به منظور گسترش فضای فرهنگی شهر رشت آغاز نموده است. این سالن چند منظوره با مساحت حدودی ۶۵ متر مربع و ظرفیت بالغ بر ۵۰ نفر و بهسازی های صورت گرفته علاوه بر اجرای تاتر امکان برگزاری برنامه های گوناگون نظیر اکران فیلم، برگزاری جلسات تخصصی هنری و همایش ها نیز دارا است.

مرتضی عاطفی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اختصاص این فضا به اجرای تاتر که یکی از هنرهای با قدمت طولانی در گیلان است گفت: با وجود کمبود سالن مناسب نمایش در شهر ، ساخت و راه اندازی سالن هایی نظیر خانه کوچک نمایش در جهت توسعه و توزیع مناسب فضاهای فرهنگی صورت گرفته و امید است با آغاز به کار این پلاتو شاهد تولید و اجرای آثار با کیفیت در شان شهر رشت و پیشینه هنری این شهر باشیم.
وی افزود: از آنجا که با وجود تعداد قابل توجه هنرمندان فعال از وجود یک سالن استاندارد و تخصصی محروم هستیم و از طرفی گروه های هنری همیشه برای جذب تماشاچی با مشکل مواجه هستند با اختصاص مکانی در خانه فرهنگ و هنر و آماده سازی آن به شکل فعلی با حمایت بخش خصوصی درصدد حل این مشکل برآمدیم.

عاطفی در مورد چگونگی حمایت از اجرای آثار در خانه کوچک نمایش خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه ، خانه هزینه چاپ پوستر و بروشور آثار را عهده‌دار شده و پرداخت کمک‌هزینه به گروه ها بر اساس ضوابط و اولویت بندی ها در راستای اهداف سازمان نیز وجود دارد.
گفتنی است خانه کوچک نمایش که از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ با اجرای نمایش «بن بست طلا» به نویسندگی پرستو آزاد و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی به طور رسمی افتتاح و به مکانی دائمی برای اجراهای عمومی تاتر اختصاص یافته است.

Share