محاكمه به اتهام افسادفی‌الارض

متجاوز به عنف به ۴۰ زن:شیشه می کشیدم یادم نیست چه کرده ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردی که به‌عنوان مامور پست وارد خانه‌ زنان جوان می‌شد و آنها را مورد آزارجنسی قرار می‌داد با ۴۰ شکایت تجاوز به عنف به‌زودی به اتهام افسادفی‌الارض در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه شرق نوشت:

33942مردی که به‌عنوان مامور پست وارد خانه‌ زنان جوان می‌شد و آنها را مورد آزارجنسی قرار می‌داد با ۴۰ شکایت تجاوز به عنف به‌زودی به اتهام افسادفی‌الارض در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود.

متهم که مردی ۳۱‌ساله به اسم ایمان است یک‌سال پیش در پی تحقیقات گسترده و پیچیده ماموران دستگیر شد. اولین شکایت از ایمان سال ۹۰ به ماموران پلیس داده ‌شد و زنی جوان ادعا کرد فردی که خود را مامور پست معرفی کرده او را مورد آزار جنسی قرار داده ‌است. این زن گفت: «وقتی زنگ در را زدند فردی که خود را مامور پست معرفی کرد از من خواست برای تحویل‌گرفتن بسته پستی جلو در بروم من هم در را باز کردم و بعد خودم جلو در رفتم در راه دیدم این فرد وارد خانه ‌شده ‌است او با گذاشتن چاقو روی گلویم مرا تهدید کرد مقاومتی نکنم و بعد مرا مورد آزار جنسی قرار داد.»
تعداد شکایت‌ها علیه پستچی قلابی بعد از مدتی افزایش یافت. زنان و دختران جوان مدعی‌ بودند فردی به‌عنوان مامور پست یا برق زنگ در خانه آنها را به صدا درآورده و بعد از اینکه از تنهابودن آنها مطمئن ‌شده، داخل خانه رفته و آنها را با تهدید چاقو مورد تعرض قرار داده است. در حالی‌که شکایت‌ها روبه افزایش بود هیچ سرنخی از متهم به دست نیامد تعداد شکات به ۲۰نفر رسیده‌ بود که زنی جوان به ماموران خبر داد فردی را که چندی پیش قصد داشت به او تجاوز کند در مرکزی تفریحی دیده است. وقتی ماموران به محل رفتند این زن که وحشت کرده ‌بود گفت: مرد جوان که هیکل درشتی هم داشت چند وقت قبل به‌عنوان مامور پست زنگ در خانه ما را زد وقتی برای تحویل بسته رفتم به زور قصد ورود به خانه را داشت که با بستن در و هل‌دادن او موفق شدم از ورودش به خانه‌ام جلوگیری کنم امروز (روز حادثه) هم به صورت اتفاقی او را در یک مرکز تفریحی دیدم و مرد جوان به محض دیدن من ترسید و با موتوسیکلتش فرار کرد.»
ماموران، پستچی قلابی را از طریق دوربین‌های مداربسته مرکز تفریحی شناسایی و او را بعد از چند روز بازداشت کردند. تحقیقات ماموران نشان داد، متهم مرد ۳۱‌ساله برای رسیدن به اهدافش عناوین مامور پست، برق یا مامور اوقاف را جعل می‌کرد هرچند ایمان در ابتدا منکر همه اتهامات شد و گفت به او تهمت زده ‌شده ‌است اما ۲۰ شاکی پرونده همگی این مرد را شناسایی و جزییات تعرض را نیز مطرح کردند.
یافته‌های پلیس درباره زندگی خصوصی این مرد نشان داد او دو همسر و دو فرزند دارد که با همسر اولش ۱۰سال و با همسر دومش پنج‌سال قبل از بازداشت ازدواج کرده‌ بود. او به شیشه اعتیاد داشت و قبلا در زمینه امور ساختمانی فعالیت می‌کرد و از این راه پول کلانی به دست آورده بود. ایمان که دست خود را روشده می‌دید سرانجام به تجاوز به این زنان اعتراف کرد و گفت: چیز زیادی یادم نیست و اگر اعتراف نکردم هم به همین دلیل بود که شیشه کشیده‌ بودم و چیز زیادی یادم نمی‌آمد. وقتی چند روزی از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه‌چیز یادم آمد. وی گفت: تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم شیشه باعث می‌شد همه‌چیز را فراموش کنم دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت. انگار جلو همه‌چیز پرده کشیده ‌بودند.
پس از انتشار عکس ایمان در روزنامه‌ها تعداد شکات او به ۴۰ نفر رسید و معلوم شد مرد جوان که محدوده جرایم خود را شرق تهران قرار داده ‌بود بیشتر اواسط صبح یا ظهر که مردان در خانه نیستند قربانیان خود را مورد آزار قرار می‌داد. این پرونده که در دادسرای ناحیه ۲۱ مورد رسیدگی قرار می‌گرفت بعد از تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر ۴۰ مورد تجاوز منجر به صدور کیفرخواست شد.
در کیفرخواست صادره آمده ‌است متهم که ایمان ۳۱‌ساله است افسادفی‌الارض کرده و شهروندان زن را مورد تعرض جنسی قرار داده‌ است متهم با جعل عنوان مامور پست، مامور برق، مامور اوقاف دست به این جنایات زده‌ است با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تایید مقرون‌به‌واقع‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست مجازات برای متهم را داریم. این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد اما با توجه به اینکه اتهام افسادفی‌الارض به متهم وارد شده ‌بود و مرجع رسیدگی به این اتهام نیز دادگاه انقلاب است قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.

Share