توپ های فوق مدرن جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل +تصاویر

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بیستمین دوره جام جهانی که به میزبانی برزیل در طی هفته های آتی سال جاری برگزار می شود، یک تفاوت اساسی با سایر دوره های برگزاری این رویداد بزرگ و پرمخاطب دارد و آن بکارگیری فناوری به شکلی پیشرفته جهت برگزاری هر چه باشکوه تر آن است. در مسابقات […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بیستمین دوره جام جهانی که به میزبانی برزیل در طی هفته های آتی سال جاری برگزار می شود، یک تفاوت اساسی با سایر دوره های برگزاری این رویداد بزرگ و پرمخاطب دارد و آن بکارگیری فناوری به شکلی پیشرفته جهت برگزاری هر چه باشکوه تر آن است. در مسابقات امسال قرار است از توپ مخصوصی به نام برازوکا، تولید شرکت آدیداس استفاده شود. برازوکا در لغت به معنی سبک زندگی برزیلی است، و جالب اینکه این عنوان، از سوی بیش از ۱ میلیون علاقمند فوتبال در سال ۲۰۱۲ انتخاب شده است.

brazucaball

برازوکا و دوربین های اچ دی

فناوری بکار رفته در داخل برازوکا بسیار جالب توجه می باشد. در داخل این توپ خاص، ۶ دوربین اچ دی تعبیه شده، که قادر است فضای پیرامون خود را با زوایه ۳۶۰ درجه ای تصویربرداری کند، بدین ترتیب شما خواهید توانست ستاره های مورد علاقه خود را از زوایه ای جدید و حین بازی ببینید! آدیداس برای ساخت برازوکا از دوربین های اچ دی سبک جوپرو استفاده کرده است.

brazuca برازوکا دوازدهمین توپی است که توسط غول تولیدکننده های ورزشی، آدیداس ساخته شده است. تا پیش از این توپی به نام جابولانی مربوط به تورنومنت سال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی مطرح بود که به دلیل مشکلاتی نظیر وزن سبک و تغیییر مسیر ناگهانی آن در هوا، انتقادات زیادی را بکارگیری و استفاده از آن توسط ورزشکاران به همراه داشت. آدیداس براین باور است که برازوکا، این مشکلات را نداشته و مسابقات این دوره با خصوصیات نهفته در برازوکا از دقت و حس نزدیکی بیشتری به جریان بازی ها برخوردار خواهد بود.

brazucatest1 فناوری بکار رفته در برازوکا یک نوآوری جالب در ساخت توپ های فوتبال است. این ساختار مبتنی بر ایجاد تقارن منحصربفردی از ترکیب ۶ پنل مشابه در اطراف سطح توپ است که موجب بهبود اصطکاک، چسبدنگی، تعادل و خاصیت آیرودینامیکی توپ به هنگام غلطیدن آن می شود. برای رسیدن به اوج کارآیی و اطمینان از عملکرد مناسب، برازوکا ۲ سال و نیم تست و آزمایش را پشت سر گذاشته است که طی آن ۶۰۰ فوتبالیست مطرح در سراسر جهان، ۳۰ تیم مختلف در ۱۰ کشور و در سطح ۳ قاره دنیا مشارکت داشته اند.

brazucatest نکته آخر اینکه، شرکت آدیداس وعده داده است تصاویر ضبط شده بوسیله برازوکا را در کانال یوتیوب آدیداس و همچنین وب سایت رسمی برازوکا منتشر کند. تصور کنید روزی بتوانید تصاویر ضبط شده از زوایه دوربین یک توپ نظیر برازوکا را به شکل سه بعدی ببینید!

Share