آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری

آیت‌الله احسان‌بخش خود را وقف مردم کرده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر حوزه علمیه قم، با بیان اینکه این جایگاه علم عالمان است، اضافه کرد: آیت‌الله احسان‌بخش ۴۰ سال برای خدمت خود را وقف مردم کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در مراسم سالگرد آیت‌الله صادق احسان‌بخش نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای این شهر با تبریک ایام شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت زین‌العابدین (ع) اظهار کرد: امروز سیزدهمین سالگرد عالم خدمتگزار و سختکوش و تاثیرگذار آیت‌الله احسان‌بخش است.

IMG_8083وی با اشاره به سالگرد امام خمینی (ره)، از حضور مدعوین و آیت‌الله قربانی امام جمعه رشت به خاطر تکریم مراسم مذکور قدردانی کرد و افزود: سخن گفتن درباره شخصیت‌هایی که با زبان اخلاص و از خودگذشتگی عمر خود را در راه انجام مسئولیت‌پذیری سپری کرده‌اند کاری دشوار است.

مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: در شکل‌گیری شخصیت افراد عناصری تاثیرگذار است، قرآن ویژگی‌هایی برای شخصیت‌های نمونه و کامل بیان کرده است که نعمت‌های گرانبهایی را حکایت می‌کند.

وی تصریح کرد: رفتار و زندگی و منش این شخصیت‌ها برای آینده جنبه الگویی دارد و عناصر خدمتگزاری بی‌منت و… از عناصر کلیدی و معیار برای شناخت افراد است.

حسینی‌بوشهری حق و تکریم عالم را اقدامی پسندیده خواند و روایاتی در راستای تکریم مقام عالم بیان کرد و گفت: عالمان و مومنان با دو ویژگی نزد خداوند دارای جایگاه بلند هستند.

وی بزرگ‌ترین سرمایه و تجارت را علم دانست و ادامه داد: دین خدا در عصر غیبت توسط علمای دین به مردم رسیده است.

مدیر حوزه علمیه قم، با بیان اینکه این جایگاه علم عالمان است، اضافه کرد: آیت‌الله احسان‌بخش ۴۰ سال برای خدمت خود را وقف مردم کرده بود.

وی یکی از مسایل نقش‌آفرین را عمل صالح خواند و یادآور شد: شخصیت و جایگاه عالمان بزرگ است و با یک جمله سرنوشت انسان تغییر پیدا می‌کند.

حسینی‌بوشهری عمل صالح را در شخصیت انسان‌ها تاثیرگذار دانست و یادآور شد: ایمان، عمل صالح و تسلیم بی‌چون و چرا در مقابل خدا و پای‌بندی به وعده‌ها در شخصیت انسان‌ها تاثیرگذار است.

وی هنر آیت‌الله احسان‌بخش را شناخت امام راحل عنوان کرد و یادآور شد: احسان‌بخش در بحران‌ها و دوران سخت قبل از انقلاب در کنار امام (ره) بود.

مدیر حوزه علمیه قم، با بیان اینکه با شعار نمی‌شود ولایت‌پذیر شد، افزود: احسان‌بخش ولایت را شناخت و سال‌ها خدمتگزاری کرد.

وی نام احسان‌بخش را در خاطره‌ها ماندگار خواند و خاطرنشان کرد: سبک زندگی احسان‌بخش را الگو قرار می‌دهیم.

حسینی‌بوشهری با تصریح بر اینکه آیت‌الله احسان‌بخش شهید انقلاب شد، افزود: وی بخشی از سلامت خود را از دست داد.

وی به اعزام کاروان‌های یک‌هزار کامیونی از گیلان به جبهه‌های دوران دفاع مقدس با کمک مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش اشاره کرد و متذکر شد: اعزام کاروان‌های بزرگ کار کوچکی نبود.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر رابطه روحانیت با مردم حفظ شود دین خدا ماندگار می‌شود، اظهار کرد: اولیای الهی و علمای دین تسلیم اراده خداوند هستند.

به گفته وی، علم، ایمان، عمل صالح و تسلیم در مقابل حق، عناصری هستند که قرآن بیان کرده انسان‌ها با آن در دنیا و آخرت محبوب می‌شوند.

حسینی‌بوشهری، وجود ۳۵ جلد کتاب آثار صادقین را نشان‌دهنده احاطه احسان‌بخش نسبت به عموم دینی و ائمه (ع) دانست.

 انتظار می‌رود دولت فضا را برای فعالیت روحانیت در راستای حفظ دین باز کند

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به خانه‌های مردم راه پیدا کرده است، تصریح کرد: باید جلوی فرهنگ مهاجم گرفته شود و دغدغه رهبری در این زمینه زیاد است.

مدیر حوزه علمیه قم گفت: امروز نیاز داریم عده‌ای روی مین بروند تا بتوانیم جلوی فرهنگ مهاجم را بگیریم و دشمن تلاش می‌کند دین‌داری را از جوانان بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحمیل و تخریب فرهنگی به دنبال تسلیم فرهنگی جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز دولت مورد تایید مقام معظم رهبری است و انتظار می‌رود با تمام امکانات فضا را برای فعالیت روحانیت برای حفظ دین باز کند.

حسینی‌بوشهری یادآور شد: امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که نیاز است برای دین و انقلاب فداکاری کنیم.

وی عالمان دین را سه دسته عنوان کرد و متذکر شد: آنها که با علم خود همراه مردم زندگی می‌کنند در اوج و قله هستند./فارس

Share