مراسم تقدیر از فرهنگیان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تقدیر از فرهنگیان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت هفته معلم برگزار شد. در ابتدای این مراسم دکتر جمشیدی ریاست شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولین شهری و همچنین فرهنگیان با اشاره به جایگاه رفیع تعلیم در آموزه های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تقدیر از فرهنگیان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت هفته معلم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر جمشیدی ریاست شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولین شهری و همچنین فرهنگیان با اشاره به جایگاه رفیع تعلیم در آموزه های دینی، معلمین را امانتدار انسانیت خواند و گفت: معلمان فرهیخته هر روزه زندگی می سازند و سرآغاز پرسش، اندیشه و تشخیص در همه انسان ها هستندو حفظ مقام و منزلت این عزیزان که در خالصانه ترین شکل ممکن به جامعه و اصول اخلاقی خدمت می کنند، وظیفه تمامی اقشار جامعه می باشد. دکتر جمشیدی با اشاره به موضوع تامین امنیت مالی معلمین خاطر نشان ساخت: هر کسی در هر مسئولیتی باید صدای رسای این قشر از جامعه باشد تا برای تحقق و نیل به این امر تلاش مضاعفی صورت گیرد. رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر نقش معلمان در اخلاقیت و معنویت اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک در همه ابعاد مدیریتی نیز شاهد محوریت علم و دانش در سایه اخلاق معنوی باشیم.

IMG_8286   محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت نیز در ادامه این مراسم معلمان را آینده سازان اصلی جامعه دانست و گفت: مهم ترین اثری که از معلمان در ابعاد معنوی بر جا می ماند، انسانیت است که خود محور بروز و ظهور اخلاق، اندیشه و تدبیر در جامعه می گردد. وی افزود : کسی که انسان می سازد می داند که آینده در گرو تفکر و بینش اوست و آنچه که می سازد در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی آحاد جامعه تجلی می یابد. ایشان با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش ، وظیفه جامعه فرهنگیان را مسئولیتی حساس و خطیر خواند و خاطر نشان ساخت: خداوند چنین توفیقی را تنها به کسانی عنایت می فرماید که پایه های ارتقای معنویت را می چینند . شهردار رشت همچنین بخشندگی را از ویژگی های بارز این حرفه برشمرد و بیان داشIMG_8328ت: انسان هایی که وجود و افکارشان را به دیگران می بخشند، با از خودگذشتگی صادقانه خویش در راه انسان سازی و سعادتمندی بشری گام بر می دارند. ایشان در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک ، از زحمات جامعه بسیار بزرگ فرهنگیان قدردانی نماییم.

حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ضمن تشکر از شهرداری و اعضای محترم شورای شهر رشت ، برپایی این مراسم را نشان شأن اهل علم و فضیلت و تربیت خواند و با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری گفت: تولید نیروی انسانی فصل مشترک بین حاکمیت و مردم است و بسیاری از مصادیق محوری حاکمیت با آموزش در مدارس شکل می گیرد. وی در خاتمه تعامل هرچه بیشتر شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش را خواستار شد.

در خاتمه از پنجاه نفر از همسران فرهنگی کارکنان شهرداری و همچنین پنجاه نفر از معلمان نمونه سطح شهر تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است این مراسم، با حضور سرکارخانم پیشگر ، جناب آقای نیکومنش و جناب آقای علوی اعضای محترم شورای اسلامی، نجیب ریاست آموزش و پرورش ناحیه ۲ و جمعی از مدیران شهرداری برگزار گردید. IMG_8421

Share