رئیس جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

دانشجویان گمشده توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند+جزئیات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز چهارشنبه حدود ۸۰ دانشجوی دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه که در یک اردوی مختلط به کوه های ماسوله رفتند و ظاهرا در بین راه گم شدند.در همین زمینه خبرنگار دیارمیرزا با دکتر علیرضا خصوصی رئیس جمعیت هلال احمر گیلان که هم اکنون در محل رویداد حضور دارد گفتگویی انجام داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز چهارشنبه  حدود ۸۰ دانشجوی دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه که  در یک اردوی مختلط به کوه های ماسوله رفتند و در بین راه گم شدند.

7927در همین زمینه خبرنگار دیارمیرزا طی تماس با دکتر علیرضا خصوصی رئیس جمعیت هلال احمر گیلان که هم اکنون در محل رویداد حضور داشت گفتگویی انجام داد.
ایشان اظهار داشتند: حدود ۷۸ دانشجوی پیام نور آستانه اشرفیه ساعت ۱۱ ظهر دیروز به همراه فرد بومی به عنوان بلد راه عازم کوههای ماسوله می شوند اما در طی مسیر گویا فرد بومی راه را گم می کند و نهایتا دانشجویان با مه گرفتگی شدید رو به رو می شوند و در یک شرایط ناگوار و نابسمان به جایی می رسند که خطر سقوط آنها را در پی داشت.
وی در ادامه افزود: حدود ساعت ۷:۳۰ دقیقه غروب یکی از دانشجویان با بی سیم نیروهای امدادی تماس می گیرد وگم شدن گروه را به اطلاع امدادگران می رساند.در نهایت این موضوع به اطلاع فرماندار فومن و جناب احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان می رسد.
رئیس جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت:بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر گیلان متشکل از ۴ تیم در صحنه حضور پیدا می کنند و حدود ۲۵ امدادگر به همراه آب و موادغذایی در یک شرایط کاملا سخت خودشان را به محل استقرار دانشجویان می رسانند.
گفتنی است به دلیل مه گرفتگی شدید و خطرسقوط و مرگ افراد امکان نجات دانشجویان در همان لحظه وجود نداشت و نیروهای امدادی با روشن کردن آتش و تهیه مواد غذایی امکانات لازم را فراهم کردند.
وی در ادامه افزود:با تلاش نیروهای خدوم امدادگر این عزیزان در ساعت ۵:۳۰ صبح نجات پیدا کردند و حدود یک ساعت پیش در صحت و سلامت تحویل خانواده های نگران خود شدند.
علیرضا خصوصی با بیان اینکه هم اکنون به همراه رئیس نیروی انتظامی و فرماندار فومن در صحنه حضور دارد اظهار داشت:در خصوص این رویداد از برخی مسئولین گله مند است که اگر لازم باشد در گفتگویی این گله ها را مطرح خواهد کرد.

 

Share