اظهارات عارف درباره نمایشگاه کتاب، جنتی و «من روحانی هستم»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: امیدوارم در آینده فشارها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش پیدا کند تا علی جنتی بتواند در کمال آرامش برنامه های خود را به پیش ببرد.  محمدرضا عارف در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: درحوزه فرهنگ و هنر اختلاف سلیقه وجود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: امیدوارم در آینده فشارها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش پیدا کند تا علی جنتی بتواند در کمال آرامش برنامه های خود را به پیش ببرد.

aref3 محمدرضا عارف در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: درحوزه فرهنگ و هنر اختلاف سلیقه وجود دارد اما خوشبختانه آقای جنتی با صبر و حوصله به خوبی کارهای مربوط به خود را انجام می دهد.

معاون اول رییس جمهوری اسبق کشور می گوید: مستندˈمن روحانی هستم ˈ باعث تاسف است ، باید از رییس جمهوری که با پشتوانه قوی مردمی روی کار آمده حمایت شود .

وی با بیان این جمله که این مستند را به طور دقیق ندیده ام ، گفت : گوشه هایی از آن را دیده ام و تاسف آور است چرا رییس جمهوری که با پشتوانه قوی مردمی بر روی کار آمده و باید حمایت شود این گونه شروع به تخریب او کرده اند.

عارف در باره انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نیز برای بار دیگر تاکید کرد که به طور جدی حضور می یابد.

در حال حاضر به دنبال تدوین راهکارها و برنامه های خود هستیم که پس از پایان این کار آنها را به مردم اعلام خواهیم کرد. ˈ

وی همچنین درباره نمایشگاه کتاب گفت: استقبال مردم از بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بسیار چشمگیر بود و امیدوارم روز به روز وضعیت حوزه کتاب از نظر کمی و کیفی بهتر شود.

عارف خطاب به مسئولان برگزارکننده نمایشگاه کتاب اظهارداشت: باید این نمایشگاه به یک جشن کتاب تبدیل شود و اگر این اتفاق رخ دهد جایگاه واقعی کتاب در کشور نشان داده خواهد شد آن زمان می توانیم امید داشته باشیم تا کتاب خوان ها بیشترشوند.

عارف این موضوع را نیز گفت که همه باید تلاش کنند تا کتابخوانی به جزیی از زندگی مردم تبدیل شود و هزینه کتاب به سبد کالای مردم بازگردد.

رییس اسبق دانشگاه تهران با انتقاد از جایگاه غرفه های دانشگاهی تصریح کرد جایگاه این غرفه ها برای دانشگاه به عنوان محور تولید علم مناسب نبود و امیدوارم در سال های آینده فکری اساسی برای این موضوع شود.

عارف در مورد نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و این که نمایشگاه کتاب تا چه حد توانسته به خواسته های رهبر معظم انقلاب نزدیک شود ، گفت : بخشی از نمایشگاه را دیدم و با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب معتقدم باید به فرهنگ توجه جدی شود زیرا نمایشگاه های فرهنگی به خصوص کتاب نمادهای فرهنگ جامعه هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا سال آینده نمایشگاه در فضایی بهتر برگزار شود./ایرنا

Share