در ديدار بادروح با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان شد

پروژه کتابخانه مرکزی رشت اولویت کاری کتابخانه های عمومی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن حضور در دفتر دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با وی دیدار و درخصوص وضعیت کتابخانه های عمومی استان و مسائل جاری گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن حضور در دفتر دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با وی دیدار و درخصوص وضعیت کتابخانه های عمومی استان و مسائل جاری گفتگو کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، محمد حسین ملک احمدی، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دیدار ضمن اشاره به لزوم توجه به جایگاه والا و نقش پررنگ کتابداران در کتابخانه های عمومی بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط در کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

DSC_7835دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: بهبود فضای شغلی در کتابخانه های عمومی به معنای با نشاط ساختن فضای کتابخانه است زیرا معتقدم این فضا، فضایی نیست که ما را در جهت هدفمان که ارتقاء کتابخوانی است پیش ببرد.

وی همچنین ایجاد روحیه همدلی و نظم و آرامش را زیربنای احیای کتابخانه ها در کشور توصیف کرد و گفت: توجه به اخلاق و ایجاد حس امیدواری در کتابخانه ها اولویت کاری ماست.

ملک احمدی ارج نهادن به مقام والای کتابداران را وظایف مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی و مسئولین ستادهای استانی دانست و برای کلیه کتابداران در جای جای میهن اسلامی آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین از بازدید کتابخانه های عمومی استان گیلان و دیدار با کتابدران استان در آینده نزدیک خبرداد.

در این دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای انجام گرفته در کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهمترین اولویتهای این اداره کل در سال جاری را تکمیل پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی از جمله پروژه کتابخانه مرکزی کلانشهر رشت و نیز دیگر کتابخانه های عمومی در حال احداث عنوان کرد.

badrohهادی بادروح همچنین در ادامه نقش خیرین کتابخانه ساز در استان گیلان را بسیار پر اهمیت توصیف و بر ضرورت توجه بیشتر به این خیرین تاکید کرد. وی با اشاره به وضعیت سه کتابخانه اهدایی خانواده مرحوم منتصر کوهساری در شهرستان سیاهکل، کتابخانه اهدایی خانواده مرحوم احمدی در رستم آباد و نیز کتابخانه خانه جوان فرمانداری در فومن از دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مساعدت در این خصوص را خواستار شد.

وی همچنین در خصوص پیگیری های بعمل آمده در خصوص جذب اعتبارات سال ۱۳۹۳ و رایزنی با استانداری گیلان، معاونت برنامه ریزی و فرمانداریها گزارش کاملی تقدیم دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور کرد.

 

Share