مدیر عامل اتحادیه صید پره گیلان خبر داد :

پایان فصل صید ماهیان استخوانی/ورشکستگی ۱۷ تعاونی صید پره

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل اتحادیه صید پره گیلان در گفتگو با خبرنگار ما از صید ۳هزار و ۸۵۰ تن انواع ماهی استخوانی در پایان صید سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل اتحادیه صید پره گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در انزلی, از صید ۳هزار و ۸۵۰ تن انواع ماهی استخوانی در پایان صید سال ۹۳ خبر داد.

یونس رمضانی با اشاره به این موضوع افزود از ۲۰مهرماه سال ۹۲ تا کنون ۴هزار و ۵۰نفر صیاد در قالب ۵۲ شرکت تعاونی توانستند ۳هزار و پنجاه تن انواع ماهیان استخوانی را از سفره پر برکت خزر صید کنند.

642_442وی خاطرنشان کرد از نظر ترکیب گونه ای بیشترین نوع صید مربوط به ماهی سفید با ۷۰ درصد و ماهی کفال با ۳۰درصد بوده است که صیادان این تعداد ماهیان را در بیش از ۱۸هزار مرتبه پره کشی صید کردند.

وی برآورد ارزش ریالی صید ۳هزار و ۸۵۰ تن ماهی استخوانی توسط صیادان گیلانی را مبلغی به ارزش اقتصادی ۵۲۰میلیارد ریال معادل ۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیر عامل اتحادیه صید پره گیلان  از ثبت ۷۵ تعاونی صیادی در استان گیلان خبر داد و گفت در استان گیلان ۵۸ تعاونی باقی مانده و ما بقی ورشکسته و غیر فعال هستند.

یونس رمضانی علت اصلی کاهش صید را وجود صیادان غیر مجاز ،صید بی رویه و آلودگی آب عنوان کرد.

این مقام مسئول اضهار داشت قرار بر این بود که از ۲۷ درصد حق بیمه صیادی ۱۰ درصد رادولت متقبل شود و ۱۷ درصد جامعه صیادی پرداخت کند ولی تا کنون این امر محقق نشده است .

رمضانی خاطر نشان کرد مصوب شده بود که جایگاه های صیادی دو منظوره شود و پی گیری های زیادی نیز از سوی نمایندگان صیادان برای این امر شده ولی متاسفانه تا کنون این امر نیز امکان پذیر نشد.

مدیر عامل اتحادیه صید پره گیلان در پایان از استاندار ،اداره کل شیلات و سایر مسئولان ذیربط خواست به جامعه صیادی در زمینه تعدیل و ساماندهی تعاونی های پره صیادی استان توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش خبرنگاردیارمیرزا صیادان گیلانی از ۲۰مهر ماه هر سال  تا ۲۰ فروردین سال بعد به کار صیادی مبادرت می ورزند.

Share