ایرج ندیمی:بیشتر پیشنهادهای ایران در اجلاس‌های بین‌المجالس تصویب می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به دفاع هیأت‌های ایرانی از مواضع جمهوری اسلامی، گفت: بیشتر پیشنهادهای ایران در اجلاس‌های بین‌المجالس جهانی تصویب می‌شود. ایرج ندیمی  با تأکید بر لزوم حضور مداوم هیأت‌های پارلمانی ایران در نشست‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی، گفت: در این اجلاس‌ها، رخدادهای مثبتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به دفاع هیأت‌های ایرانی از مواضع جمهوری اسلامی، گفت: بیشتر پیشنهادهای ایران در اجلاس‌های بین‌المجالس جهانی تصویب می‌شود.

nadimi1ایرج ندیمی  با تأکید بر لزوم حضور مداوم هیأت‌های پارلمانی ایران در نشست‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی، گفت: در این اجلاس‌ها، رخدادهای مثبتی واقع می‌شود که گردهمایی همه کشورهای دارای پارلمان در دنیا، یکی از مهم‌ترین این اتفاقات است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های این اجلاس‌ها، حضور نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با حوزه مجلس و پارلمان در نشست‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی است، ادامه داد: نهادهایی همچون اتحادیه مجالس اسلامی، آسیایی و ‌آفریقایی با حضور خود به همگرایی بیشتر نمایندگان مجالس کشورها و انجام دیدارهای مختلف میان آنها کمک می‌کند.

ندیمی با یادآوری اجلاس سال گذشته اتحادیه بین‌المجالس جهانی در کانادا،‌ به اتهامات بی‌اساس وزیر امور خارجه این کشور درباره مسائل حقوق بشری ایران اشاره و تصریح کرد: پس از اظهارات وزیر خارجه کانادا، من به عنوان رئیس هیأت پارلمانی ایران، وقت خواسته و پاسخ اتهامات وی را دادم که با استقبال جامعه جهانی مواجه شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب قطعنامه‌های پایانی این اجلاس‌ها و تصویب پیشنهادات کشورها برای ثبت در قطعنامه، تصریح کرد: بیشتر پیشنهاداتی که ایران در این اجلاس‌ها ارائه کرده، به تصویب می‌رسد که عمدتا ایران در خصوص مسائلی همچون حقوق بشر و اقلیت های مسلمان، سوریه، فلسطین و … پیشنهاداتی ارائه کرد که به تصویب رسید.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ایران در اجلاس‌های بین‌المجالس جهانی، به حضور گروه‌های پارلمانی کشور در کمیته‌های تخصصی همچون زنان، بهداشت و اقتصادی اشاره و تصریح کرد: رؤسای مجالس در این اجلاس‌ها فرصت ویژه‌ای برای سخنرانی دارند که یکی از مؤثرترین آنها، سخنرانی دکتر لاریجانی در دو اجلاس قبل و در کمیته بهداشت است که پیشنهاد وی منجر به تصویب قطعنامه مهمی در زمینه بهداشت جهانی شد.

نماینده مجلس نهم با اشاره به برگزاری ۱۰نشست از سوی هیأت پارلمانی ایران در نشست کانادا، به دیدار با هیأت الجزایری اشاره کرد و گفت: در این نشست از نمایندگان الجزایر خواستیم با توجه به عضویت کشورشان در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در هنگام رسیدگی به پرونده حقوق بشری ایران،‌ به نفع جمهوری اسلامی رأی دهند.

رئیس هیأت پارلمانی ایران در اجلاس بین‌المجالس جهانی کانادا با شاره به حضور مؤثر ایران در کمیته حقوق بشر این اتحادیه، تأکید کرد: کارکرد حضور ایران در این کمیته، جلوگیری از پرونده‌سازی با موضوع حقوق بشر علیه کشورمان است./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share