نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

نماز نباید برای ما عادی شود تا نتوانیم از آن بهره‌مند شویم

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) غم بزرگی بر دل شیعیان است، گفت: مصحف فاطمه (س) منبعی غنی برای شیعیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت‌الله رضا رمضانی‌گیلانی در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد آفخرا برگزار شد، گفت: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) غم بزرگی بر دل شیعیان است.ramzani

وی با اشاره به اینکه مصحف فاطمه (س) یک منبع غنی است، افزود: این مصحف در واقع حقایقی است که خود حضرت زهرا (س) به‌واسطه مرتبه وجودی به‌دست آورده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حریم حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه باید حفظ شود، تاکید کرد: تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز ضرورت توجه شیعیان را می‌طلبد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: همه مردم در مشکلات متوسل به شخصیت مبارک حضرت زهرا(س) می‌شوند، تصریح کرد: گناهان ما را از آنچه که باید از اهل‌بیت (ع) بدانیم دور شویم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نماز، خاطرنشان کرد: نماز نباید برای ما عادی شود تا نتوانیم از آن بهره‌مند شویم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز جامع همه عبادات است، اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات بر اثر گمراهی از ظاهر نماز غافل می‌شویم.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: اولین‌ بخش‌های نماز شامل وضو و آداب قرائت اذکار آن است، تاکید کرد: امام خمینی (ره) بارها به مسئله نماز و فضیلت‌های آن سخنانی را ایراد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در نماز غرق در صفات الهی شود، تصریح کرد: انسان نباید در عبادت خود را ببیند بلکه همه توجه به خداوند متعال باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه الله اکبر یعنی عجز و ناتوانی در وصف ذات الهی، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) آبروی عبادت را خریده است.

آیت‌الله رمضانی بیان کرد: انسان برای شناخت حد و حدود باید در مقام بندگی قرار گیرد و بندگی کند.

وی اقامه نماز را برای این دانست که کبر را از وجود انسان‌ها دور کند، تاکید کرد: طبق فرمایش حضرت زهرا (س)، نماز انسان را سعادتمند می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  ذکات روح پاکی را به انسان داده و وجود آدمی را منزه می‌کند، تصریح کرد: روزه نیز برای تمرین اخلاص است و آن را در انسان تثبیت می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نباید به حج تنها به‌عنوان یکی از اجتماع‌های بزرگ مسلمانان نگاه کرد، خاطرنشان کرد: باطن اجتماع حج، ترک علایق و وابستگی‌های درونی است.

وی اظهار کرد: نگاه ظاهری به قربانی کردن نیز درست نیست بلکه قربانی کردن، نمایش قرب و نزدیکی و ترک علایق انسانی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حج برای همه کسانی که مستطیع هستند واجب است، تاکید کرد: حق حج باید شناخته و ادا شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه قلب شیعیان باید مملو از الطاف الهی و اهل‌بیت(ع) باشد، خاطرنشان کرد: امامت برای جامعه وحدت‌آفرینی می‌کند.

وی تصریح کرد: امام محور جامعه است و امامت برای این است که مسلمانان را در کنار هم قرار دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کافران باید ذلیل و خوار شوند، تاکید کرد: جهاد در هر زمانی وجود دارد و می‌تواند در قالب‌های جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد سیاسی بروز و ظهور کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جهاد برای اسلام عزت می‌آفریند، افزود: صبر یعنی مقاومت و این عامل در زندگی انسانی نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: وقت نماز یکی از موقعیت‌هایی است که شیطان برای آن برنامه دارد تا آن را به‌عقب بندازد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به فلسفه صبر اشاره کرد و گفت: فلسفه صبر این است که انسان را مستحق پاداش می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن دارد ما را از اصل جدا می‌کند و این خطری بزرگ است، تصریح کرد: دنبال کردن بدلی‌جات سبب شده که از اصل و حق فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه هم اکنون عده‌ای از دانشجویان در کشورهای غربی به دنبال عرفان‌های کاذب رفته‌اند، افزود: عرفانی غنی و بهتر از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) وجود ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نیکی به پدر و مادر و امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: حضرت زهرا (س) در تلاش است که حق امام را به مردم معرفی کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جریان معنویت یعنی عقلانیت و تحقق معنویت در همه ابعاد، اظهار کرد: عدالت‌خواهی از ویژگی‌های جریان معنویت است./تسنیم

Share