برای نخستین بار در کشور

دستگاه «خشک‌کن دوار برنج» توسط مخترع گیلانی تولید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستگاه «خشک‌کن دوار برنج» برای نخستین بار در کشور توسط یک مخترع گیلانی تولید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مخترع دستگاه «خشک‌کن‌دوار برنج»  با اشاره به مزیت‌های تولید خشک‌کن‌دوار نسبت به خشک‌کن‌های سنتی در کشور اظهار کرد: تولید این دستگاه در مرحله نخست کاهش مصرف سوخت و انرژی را به همراه دارد.

13920722000601_PhotoA

محمدرضا زارع، بارگیری آسان، تخلیه خودکار، پاکیزگی محیط کار، تضمین نیروی کار را از جمله مزیت‌های اختراع خود برشمرد.

وی با بیان اینکه استفاده از این خشک‌کن برنج می‌تواند در تولید برنج بیشتر در مدت زمان کمتر تاثیرگذار باشد افزود: خشک شدن یک‌دست شلتوک برنج به دلیل زیر ورو شدن موجب ارتقای کیفیت برنج تولید شده در عطر، طعم و پخت آن می‌شود.

این مخترع، گفت: از دستگاه خشک‌کن‌دوار علاوه بر مزیت‌های مذکور موجب کاهش سریع رطوبت محصولات درو شده با کمباین برای انبار کردن نیز استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این دستگاه علاوه بر قابلیت خشک کردن با هیزم مجهز به سایلکون برای جمع‌آوری گرد و غبار و ریشک برنج است.

زارع خشک‌کن‌دوار را مناسب برای برنج‌های باران خورده ذکر کرد و تصریح کرد: دستگاه مذکور قابلیت اتصال به دیگ بخار در مواقع خشکسالی را نیز دارد.

وی با بیان اینکه سبوس به دست آمده از برنج از طریق دستگاه بسیار بهداشتی و نرم است، افزود: استفاده آسان از دستگاه برای افراد کم تخصص نیز امکانپذیر است.

 دستگاه خشک‌کن‌دوار به شماره ثبت ۸۰۱۰۰،اکنون در گیلان تولید شده و برای رفاه حال مصرف کنندگان با قیمت نمایشگاهی ۲۹ میلیون تومان در سه قسط به مدت سه سال با ضمانت آماده فروش است.

محمد زارع، مخترع دستگاه خشک‌کن‌دوار برنج وجود مشکل جذب کارگر، مواجه شدن با سختی کار خشک کردن برنج به روش سنتی و از دست دادن چشم راست خود در این راه را از جمله انگیزه‌های اختراع این دستگاه عنوان کرده است.

فارس/

Share