مدیرکل بنیاد شهید:

حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت همگانی میسر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: حفظ و اشاعه آثار و ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت همگانی میسر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد اسماعیلی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در رشت افزود: دین اسلام ایثارگری و شهادت طلبی را در راه تعمیق آرمان های مذهبی تشویق و بیشتراز هرچیز دیگری بدان پرداخته است.

IMG11112399وی اظهارداشت:  فرهنگ ایثار و شهادت در دین اسلام در بردارنده مجموعه ای از آگاهی ها، باورها، اعتقادات و اعمالی است که موجب تقرب انسان به عالی ترین درجه کمال یعنی انتخاب آگاهانه مرگ در راه خدا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت:  در نگرش اسلامی شهادت در راه خدا از قداست و اهمیت والایی برخوردار بوده و اولیا خدا و برگزیدگان همواره در طلب آن بوده اند و این امر آنقدر ارزشمند است که می تواند برای شهید بعنوان متعالی ترین هدف تلقی شود.

وی افزود: فرهنگ متعالی ایثار و شهادت با اندیشه ها، الگوهای اخلاقی و رفتاری منبعث از قرآن، روایات و احادیث نیاز به یک شرایط و فضای مناسبی دارد تا مورد تامل و شناخت صحیح تمامی اقشار مردم در سطوح مختلف جامعه قرار گیرد و با اقبال حداکثری روبرو شود.

اسماعیلی تاکید کرد: فرهنگ سازی، ارتقا سطح آگاهی ها و باورهای دینی مردم در طول سال از طریق رسانه ها بویژه صدا و سیما، سازمان های مسئول و متولی امور دینی، مذهبی و فرهنگی، خانواده ها و نهاد های آموزشی امری ضروری است.

وی گفت: رسانه های جمعی به عنوان مهمترین کانال های فرهنگ ساز  که هدایتگری روند کلی فرهنگ جامعه را بر عهده دارند می توانند در احیا، رونق، پیرایه زدایی و زمینه سازی هر چه بهتر و بیشتر این فرهنگ متعالی نقش تعیین کننده ای ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: تردیدی نیست که رسانه های جمعی  در کنار سایر عوامل همچون خانواده، محیط های آموزشی، کانون های مذهبی و سایر بخش های جامعه نقش بر جسته ای در انتقال فرهنگ، جامعه پذیری و تعلیم و تربیت اجتماعی ایفا می کنند  و علاوه بر بازتاب دادن فرهنگ جامعه ، قدرت چشمگیری در راستای شکل دهی به عقاید و باورها ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر عهده دارند.

وی همچنین نشر و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت را از رسالت های اصلی رسانه ها دانست و اذعان داشت: همه رسانه ها به تناسب ماهیت، میزان نفوذ، ظرفیت امکانات، نوع پیام و مخاطب می توانند نقش خویش را متناسب با انتظارات ایفا کنند و گام های مؤثر ی در توسعه فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بردارند.

مهر /

Share