در حاشیه درخواست کی‌روش از ادینهو؛

تیم ملی فوتبال ایران یا تیم اتباع خارجی ; مسئله این است !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گویا قرار است کاروان تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یک مهمان ویژه داشته باشد! این‌ بار دیگر نه سخن از یک بازیکن ایرانی‌ ـ ژاپنی است و نه ایرانی‌های پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی و آمریکایی، بلکه مهمان جدید تیم ملی ‌بازیکنی برزیلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گویا قرار است کاروان تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یک مهمان ویژه داشته باشد! این‌ بار دیگر نه سخن از یک بازیکن ایرانی‌ ـ ژاپنی است و نه ایرانی‌های پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی و آمریکایی، بلکه مهمان جدید تیم 14-2-5-23535301 (5)ملی ‌بازیکنی برزیلی است که از قضا در همین لیگ ایران گل کرده و اکنون که در‌ تعطیلات لیگ در دبی است، از راه دور و به کمک برخی رسانه‌ها در حال رساندن خودش به ترکیب تیم ملی ایران است.

، ادر لوسیانو ملقب به ادینهو، بازیکن برزیلی تیم فوتبال مس کرمان است که در هر دو مقطع حضورش در ترکیب تیم فوتبال مس کرمان، خیلی خوب کار کرد و محبوبیت فراوانی در میان کرمانی‌ها به دست آورد و حتی در مقطعی هم مورد توجه سرخابی‌های پایتخت بود.

اما هم‌اکنون ادینهو‌ ۳۲ ساله عزمش را جزم کرده تا خود‌ را به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی برساند.

بنا بر این گزارش، دو سالی است که فوتبال ایران با پدیده گسترده حضور بازیکنان ایرانی پرورش یافته لیگ‌های اروپایی و امریکایی در ترکیب تیم ملی روبه‌روست. واکنش‌ها به حضور این بازیکنان که به اشتباه لفظ زشت دورگه به آن‌ها داده شده، متفاوت بوده و در کنار موافقان بسیار، مخالفانی هم بوده‌اند که از حضور این بازیکنان در ترکیب تیم ملی ایران ابراز خرسندی نکرده‌اند. با این حال جو عمومی جامعه ورزشی ایران به صرف ایرانی بودن این بازیکنان، پذیرای حضور آن‌ها در ترکیب تیم ملی ایران ‌بود و این در کنار کار خوب و موفق این بازیکنان در ترکیب تیم ملی، رضایت جمعی را از حضور آن‌ها ایجاد کرده بود.

اما این‌ بار دیگر سخن از مقوله جدیدی در ترکیب تیم ملی ایران است. یک بازیکن برزیلی پا به سن گذاشته، می‌خواهد با تغییر تابعیت، خود‌ را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل برساند. ادینهو که در‌ چند روز اخیر به یاری رسانه‌ها‌یی که عکس او را با پیراهن تیم ملی ‌منتشر کرده‌اند، سعی در ایجاد جو رسانه‌ای برای حضور در تیم ملی ‌داشته و حتی شماره پیراهن خود را‌ مشخص کرده است.

edinhoاو ‌در گفت‌وگو با یک خبرگزاری از پوشیدن پیراهن شماره ۳۰ تیم ملی ایران در جام جهانی خبر داده است. نکته جالب اینکه ادینهو از پیشنهاد کی‌روش به برای پوشیدن پیراهن تیم ملی خبر داده و گفته: «کی‌روش از من پرسید: دوست داری برای تیم ملی بازی کنی و من هم گفتم: بله! من نمی‌دانم کی‌روش الان کجاست و خودم هم در دبی هستم؛ اما این اتفاق افتاد و سرمربی تیم ملی از من پرسید که «ادینهو! دوست داری برای تیم ملی بازی کنی یا نه؟» و من هم تمایل زیادی برای این کار دارم‌».

او حتی از اینکه مدارکش را برای تغییر تابعیت به فدراسیون فوتبال ایران تحویل داده، سخن به میان آورده و اکنون منتظر تصمیم کی‌روش و مسئولان تیم ملی است تا ببیند می‌تواند در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی ‌باشد یا خیر.

ادینهوی ۳۲ ساله در حالی قرار است نخستین بازیکن غیر ایرانی ترکیب تیم ملی ایران باشد که بسیاری از منتقدان کی‌روش او را به بی‌توجهی به بازی‌های لیگ بر‌تر ایران متهم کرده‌اند. شاید در وهله نخست، می‌شد کیفیت پایین بازی‌های لیگ ایران را دلیل بی‌توجهی و دلسردی کی‌روش به لیگ دانست، ولی روی آوردن او به جذب بازیکنان غیر ایرانی برای تیم ملی فوتبال ایران را نمی‌توان با هیچ ملاک و معیاری سنجید.

اگر تیم ملی فوتبال ایران را عصاره فوتبال ایرانی بدانیم،‌‌ همان بهتر که یک تیم ضعیف با بازیکنان ایرانی داشته باشیم تا اینکه بخواهیم مانند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال بازیکنان دسته چندم کشورهای صاحب فوتبال باشیم.

به هر حال، هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال درباره اظهارات ادینهو موضع‌گیری نکرده‌اند و تنها چند روزنامه و سایت داخلی به استقبال این خبر رفته‌اند؛ اما امیدواریم در روزهای آتی شاهد موضع‌گیری مشخصی از سوی آن‌ها درباره اظهارات این بازیکن باشیم./تابناک

Share