نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

پیشنهادات فرهنگی به وزیر ارشاد/پرهیز از اسراف در برگزاری همایشها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با حضور جمعی از خبرنگاران, پیش از ظهر امروز برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با حضور جمعی از خبرنگاران, پیش از ظهر امروز برگزار شد.

ramzani (2) آیت الله رمضانی با بیان اینکه نظام ایران به سوی تمدن اسلامی حرکت می کند افزود:باید هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد فعالیت هایش را در راستای رسیدن به تمدن اسلامی انجام دهد و باتوجه به وجود موانع و برخی آسیب ها در این مسیر باید زمینه های رشد در نظام فراهم شود.

ایشان جایگاه ایران در حوزه ی بین الملل را بسیار خوب ارزیابی کردند و در ادامه افزودند:ایران امروزه به عنوان یک کشور مقتدر در حوزه ی خاورمیانه و همچنین در سطح بین الملل محسوب می شود واینکه ایران در میز مذاکرات با قدرت های بزرگ جهانی به تببین و توجیه ایده خود می پردازدخود گویای اقتدار نظام در عرصه ی جهانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با توجه به حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف کشور افزود:در طول انقلاب مردم ایران همواره در تمام موضوعات سیاسی از جمله شرکت در انتخابات ,راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ,روز قدس و…مشارکت فعالی داشته اند.

ایشان انقلاب اسلامی را دارای ۳ رکن اساسی دانستند و با اشاره به اهمیت این سه رکن افزودند:

اسلام با نگاه جامع و عقلانی,و نه با نگاه افراطی و لیبرالی رکن اول انقلاب است.

آیت الله رمضانی “مردم” را رکن دوم انقلاب دانستند وبه نقش انها در حوادث و بقای انقلاب اشاره کردند.

وی رکن سوم انقلاب را ” جایگاه ولایت فقیه” دانست که امام قبل و بعد از انقلاب عهده دار این جایگاه بودند و بعد از آن نیز رهبر معظم انقلاب بصورت حکیمانه نظام را اداره می کنند.
ضرورت مهندسی فرهنگی

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی باید دو کار ایجابی و سلبی صورت پذیرد ,افزود:در کار ایجابی باید به معرفی جنبه های ایجابی دین بپردازیم.دین می تواند در امور فرهنگی نقش مهمی را ایفا کند و راهبردهای لازم را به ما نشان دهدو ما اگر می خواهیم یک تقابل جدی در مقابل دشمنان داشته باشیم باید به حقایق دینی بازگشت کنیم.

وی به ضرورت مهندسی فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت:متاسفانه سالهاست که حوزه ی فرهنگ مهندسی نمی شود و هرکس با نگاه خاصی وارد عرصه می شود و این امر موجب شده است که در طول انقلاب با تضادهایی روبه رو شویم.

پیشنهادات فرهنگی به وزیر ارشاد

ramzaniنماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه ی فرهنگ را داشته اند یادآور شد: چند پیشنهاد برای وزارت فرهنگ و ارشاد دارم.

وی افزود:وزارت ارشاد باید از افراد متخصص در استانها به عنوان مدیران ارشد فرهنگی استفاده کند و مشاوران مختلف فرهنگی را در بخش های مختلف به کار گیرد.و در شهرستان ها باید از نخبگان عرصه ی فرهنگ استفاده شود و شورای فرهنگ عمومی بصورت مکرر جلسات فرهنگی را برگزار نماید.و تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

تلقی درست از فرهنگی دینی

آیت الله رمضانی با تاکید بر این نکته که تلقی ما از فرهنگ دینی باید یک تلقی درست باشد افزود:دین پاسخگوی انسانهاست و باور ما نسبت به نقش دین می تواند در نمایشگاه ها و جشنواره ها نقش خود را به درستی ایفا کند.

بنابراین از رئیس جمهور و وزیر ارشاد توقع برنامه ریزی دقیق در حوزه ی فرهنگی را داریم و می خواهیم دغدغه مراجع ,علما و خصوصا شخص مقام معظم رهبری در حوزه ی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

استفاده از عرصه ی فرهنگی برای تقویت جنبه های معنوی

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عرصه ی فرهنگی یک عرصه ی وسیعی است گفت:باید از این عرصه برای تقویت جنبه های معنوی انسان استفاده شود.

مردم به نشاط و شادابی نیاز دارند اما ولنگاری به هیچ وجه نشاط آفرین نخواهد بود اگرچه ممکن است بصورت مقطعی و محدود نشاط کاذب ایجاد کند اما ما دوست می داریم که به جوانان نشاط واقعی و دائمی را بیاموزیم.

برای مثال برای حل مشکلات جوانان و ارتباط دخترو پسر باید به جنبه های شرعی توجه شود و ازدواج آسان مورد توجه قرار گیرد.به هیچ عنوان نمی توان با برگزاری برخی جشنواره ها نشاط دائمی ایجاد کرد و مطمئنا اینگونه نشاط ها همانند مصرف مواد مخدر مقطعی و زودگذر خواهد بود.

مهمترین مباحث مطرح شده در مجلس خبرگان

ramzani (1)آیت الله رمضانی به مهمترین مسائل مطرح شده در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت:مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی ,سبک زندگی اسلامی ,بحث مربوط به توافق ژنو و مذاکرات هسته ای بطور جدی مورد بحث قرار گرفت.

و آقایان عراقچی و طیب نیا به عنوان ناطقان پیش از دستور گزارش مفصلی در خصوص این موارد ارائه کرده اند.

آقای طیب نیا وزیر اقتصاد در گزارش خود به نمایندگان خبرگان رهبری به شاخص های اقتصادی کشور اشاره داشت و اینکه با رکود اقتصادی ,تورم و کسری بودجه روبه رو هستیم و اینکه باید تدابیر ویژه ای برای برون رفت از اوضاع فعلی اندیشیده شود.

ضوررت استفاده از فضای سایبری برای مقابله با دشمنان

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای و همچنین برخی از شبکه های اجتماعی گفت:بر طبق آخرین آمارها فیسبوک حدود یک میلیارد و دویست میلون عضو دارد البته این بدامن معنا نیست که همه ی اعضای ان خلاف اسلام رفتار کنند و دشمن ایران باشند.برای مثال در خارج از کشور جوانان مشتاق بساری داریم که مشغول دفاع از کیان نظام اسلامی هستند.

وی به ضرورت استفاده از فضای سایبری اشاره کرد و افزود: باید ngo و سازمان های فرهنگی تقویت شوند و از ظرفیت دانشجواین عضو اتحادیه انجمی اسلامی و از تلویزیون های اینترنتی و فضای سایبری استفاده بهتری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد:باید مبلغان کارآمد و آشنا به زبان های خارجه را به کشورهای مختلف اعزام کنیم و فضای جهانی نیز بگونه ای است که از حضور مبلغان شیعه استقبال می کند.

ایام فاطمیه و نوروز

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا آیت الله رمضانی با بیان اینکه نوروز به عنوان یک فرهنگ ملی زیبا می تواند جلوه های خوبی داشته باشد گفت:با توجه به اینکه نوروز به عنوان یک فرهنگ ایرانی به ثبت جهانی رسیده و امروز سفرا و مقامات جهانی در مراسم نوروز شرکت می کنند می بایست از این فرصت بهره کافی را برد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه گفت:مردم ایران برای اهل بیت احترام زیادی قائل هستند و قطعا حرمت حضرت زهرا را حفظ خواهند کرد ولی لازم است در خصوص ایام فاطمیه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شود و با توجه به شخصیت والای حضرت زهرا و الگو بودن ایشان برای دختران , مادران, زنان و بطور کل برای انسان ها مطمئنا مردم ایران باتوجه به اعتقادات قلبی خود حرمت ها را حفظ خواهند کردو به موازت آن به مسافرت های خود و همچنین صله رحم خواهند پرداخت.

اقتصاد مقاومتی چالش ها و برنامه ریزی ها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید برلزوم استفاده از توان داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود:در زمینه نیروی انسانی ظرفیت های خوبی در داخل کشور وجود دارد.همچنین می بایست از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران دعوت بعمل آید تا با یک برنامه ریزی دقیق به دهداف مورد نظر دست یابیم.

وی افزود:سهم مردم و دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد و مردم و دولت در موفقیت طرح اقتصاد مقاومتی سهم دارند.

متاسفانه در بخش مردمی و در بخش حاکمیتی دچار اسراف هستیم.دولت باید در برگزاری همایش ها از اسراف پرهیز نماید و مقامات کشوری باید در صورت لزوم از مسافرت های بیجا پرهیز کنند.
خود حاکمیت باید به نوعی در این زمینه الگوی دیگران باشد و از صرف هزینه های هنگفت پرهیز نماید .

Share