طبق شنیده ها

آیا کلیدی ترین وزیر دولت یازدهم رئیس صدا و سیما می‌شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آینده صدا و سیما و رابطه آن با دولت امروز هم مورد توجه چند روزنامه قرار گرفته است. اعتماد در پاسخ به این سوال که «چه کسی جانشین ضرغامی می شود؟»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آینده صدا و سیما و رابطه آن با دولت امروز هم مورد توجه چند روزنامه قرار گرفته است. اعتماد در پاسخ به این سوال که «چه کسی جانشین ضرغامی می شود؟»نوشته:

به هر روی کمتر از پنج ماه به پایان ریاست یک دهه یی Rahmani_Fazli_(4)ضرغامی بر صدا و سیما باقی مانده است و هرچند که به نظر می رسد بی توجهی این سازمان در ماه های پیش رو نسبت به دولت دو چندان شود اما ضرغامی بر اساس رویه گذشته رفتنی است و داستان نمی تواند خیلی استمرار داشته باشد. همین امر یعنی ماه های پایانی ریاست ضرغامی بر صدا و سیما و نقدهای مکرر دولت از عملکرد این سازمان سبب شده است گمانه زنی بر سر ریاست این سازمان زودتر از گذشته کلید بخورد. تا پیش از این محمدحسین صفار هرندی، علی دارابی، غلامعلی حدادعادل، علی سرافراز و در این میان عبدالرضا رحمانی فضلی جدیدترین گزینه برای جانشینی ضرغامی است که نامش دیروز رسانه یی شد

اما بر اساس گزارشی قرار است عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و عضو کابینه حسن روحانی سکان هدایت رسانه ملی را به عهده بگیرد. از سوابق رحمانی فضلی می توان به ریاست دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شهرستان شیروان و قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی ومعاونت امور استان های این سازمان در زمان ریاست علی لاریجانی بر صدا وسیما اشاره کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده اما محمدحسین صفار هرندی جدی ترین گزینه برای ریاست بر سازمان صدا و سیماست. او در دوران وزارتش بر وزارت فرهنگ و ارشاد دولت نهم مشهور شده است و دارای سوابق فرهنگی در حوزه رسانه و روزنامه نگاری نیز است. صفارهرندی که سابقه حضور در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را دارد. در دهه ۷۰ در روزنامه کیهان به عنوان سردبیر و معاون مدیر مسوول به فعالیت رسانه یی و روزنامه نگاری مشغول بوده است. وی در سال ۱۳۸۴ با انتخاب شدن محمود احمدی نژاد به جایگاه ریاست جمهوری توانست وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم شود.

 اما حداد عادل را می توان گزینه همیشگی ریاست سازمان صدا و سیما دانست. نام وی از ابتدای انقلاب تا به حال مطرح بوده و همواره با تغییر و تحول در ریاست این سازمان بر سر زبان ها افتاده و یکی از گزینه های همیشگی رسانه ها بوده است. در کنار گزینه های مذکور محمد سرافراز مهم ترین گزینه داخلی سازمان صدا و سیماست که می تواند جانشین ضرغامی باشد. وی در کارنامه خود معاونت برون مرزی صدا و سیما و ریاست شبکه پرس تی وی را بر عهده داشته است.

محمدرضا مخبر دزفولی را نیز می توان از گزینه هایی دانست که شانس بالایی در نشستن بر صندلی ریاست ساختمان شیشه یی دارد. وی از سال ۱۳۸۴ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تلاش دارد تا چهره یی فرهنگی از خود نشان دهد.

علی دارابی نیز دیگر گزینه مطرح برای جانشینی ضرغامی است. وی سابقه  قائم مقامی رییس سازمان صدا و سیما و معاونت سیما  را در کارنامه دارد.

 

Share