پست جدید فائزه هاشمی چیست ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند. عباس صفایی‌فر با اشاره به دیدار اعضای این انجمن با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در ملاقاتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند.

عباس صفایی‌فر با اشاره به دیدار اعضای این انجمن با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در ملاقاتی که اعضای انجمن با آیت‌الله هاشمی داشتند، او به پرهیز از افراط و تفریط در رسانه‌ها و رعایت قانون و پایبندی به آرمان‌های انقلاب توصیه کردند.

او درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، توضیح داد: این انجمن سال ۱۳۷۷ ایجاد شد و در سال ۱۳۸۰ مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. در این سال‌ها، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به‌عنوان یک نهاد غیردولتی در میان فعالان حوزه‌ی آزادی بیان بود و همواره با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و محدودیت‌های حاکم بر نظام رسانه که به‌عنوان معیارهای حقوقی پذیرفته شده و در چارچوب قانون اساسی، فعالیت کرده است.

صفایی‌فر در پاسخ به این پرسش که چرا در سال‌های اخیر، نامی از این انجمن شنیده نمی‌شد؟ بیان کرد: بعد از سال ۱۳۸۸، به‌دلیل شرایطی که ما به آن «انسداد گفت‌و‌گو با دولت» می‌گوییم، فعالیت این نهاد کم‌رنگ‌تر شد و بیشتر به موضوع‌های محتوایی و پژوهشی می‌پرداخت.

پیش از این، محسن کدیور رئیس و ماشاءالله شمس‌الواعظین سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بودند./پارسینه

Share