فصلی نوین در انتظار بازار خودروی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری آسوشیدپرس صنعت خودرو ایران که در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی در آستانه‌ی ورشکستگی قرار گرفته بود؛ با بهبود روابط ایران وغرب و افزایش احتمال کاهش تدریجی تحریم‌ها آماده‌ی ورود به دوران تازه ای است. بخشی از توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات ایران با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری آسوشیدپرس صنعت خودرو ایران که در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی در آستانه‌ی ورشکستگی قرار گرفته بود؛ با بهبود روابط ایران وغرب و افزایش احتمال کاهش تدریجی تحریم‌ها آماده‌ی ورود به دوران تازه ای است.samand lx sefid

بخشی از توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات ایران با کشورهای قدرتمند در ماه‌های اخیر، ناظر بر لغو تحریم‌های اعمالی بر صنعت خودروسازی ایران است و گمان آن می رود که با تحقق این امر، بازار خودرو در این کشور شاهد رونق و شکوفایی مجدد در آینده‌ای نزدیک باشد.

ایران خودرو که بزرگترین تولید کننده ی خودرو در خاورمیانه است؛ پیش از قطع همکاری شرکای بین المللی خود، نظیر پژو و رنو،  تولید سالانه ی خود را به ۸۵۰ هزار خودرو در سال رسانده بود.

نمایندگان خودروسازان فرانسوی، قرار است برای انجام مذاکرات به منظور از سر گیری فعالیت های خود در ایران به زودی به تهران سفر کنند.

محمد رضا رجبعلی، یکی از کارکنان ارشد ایران خودرو دراین رابطه گفته است:”با توجه به قابلیت های تولیدی ایران خودرو و امکان تولید محصولات مختلف، سرمایه گذاری در این کارخانه یک فرصت مناسب برای تولید کنندگان بین المللی خودرو است.”

از سوی دیگر، در هفته های اخیر شایعاتی در مورد همکاری احتمالی ایران خودرو با شرکت های عظیم خودروسازی امریکایی منتشر شده است.

پیش از انقلاب ۵۷، شرکت های خودروسازی امریکایی، برخی محصولات خود را در ایران تولید می کردند. بازار خودروهای وارداتی نیز در سال های گذشته پر رونق بوده است. با وجود تعرفه های گمرکی بالا، شهروندان ایرانی مایل به خرید خودروهای وارداتی لوکس هستند.

بر اساس آمار غیر رسمی، شهروندان ایرانی در سال ۲۰۱۳،  ۴ میلیارد دلار  صرف خرید خودروهای وارداتی کرده‌اند. از آغاز اجرای توافق نامه ی موقت در ۲۰ ژانویه، تابلوهای تبلیغاتی خودروهای مختلف، از ولوو  تا سوبارو، در شهرهای مختلف ایران مشاهده شده‌اند.

Share