سام سکوتی

ضعف ورزش در صدا و سیما

ضعف ورزش در صدا و سیما پیش‌تر در مورد برنامه نود و عدم توجه مجری آن به بیانات بزرگان کشور در جهت پرهیز از مشاجره در سطح رسانه ملی بین ورزشکاران و مدیران که خواسته و ناخواسته الگوی جامعه آماری بزرگی هستند، صحبت کرده‌ایم. اما این هفته متأسفانه نوبت برنامه مردم و ورزش بود که […]

ضعف ورزش در صدا و سیما

GGJ,Kپیش‌تر در مورد برنامه نود و عدم توجه مجری آن به بیانات بزرگان کشور در جهت پرهیز از مشاجره در سطح رسانه ملی بین ورزشکاران و مدیران که خواسته و ناخواسته الگوی جامعه آماری بزرگی هستند، صحبت کرده‌ایم. اما این هفته متأسفانه نوبت برنامه مردم و ورزش بود که در برنامه زنده روز جمعه خود به آقای کی‌روش اجازه داد تا ارکان فوتبال ایران را زیر سوال ببرد و در کمال تأسف با تشویق مجری و عوامل پشت صحنه همراه شد!

اینکه ما در فوتبال خود نسبت به اروپاییان ضعف داریم، هیج بحثی نیست و همگان بر آن اذعان دارند اما در اخلاق و منش همیشه دم از پوریای ولی و غلامرضا تختی می‌زنیم و در سالروز مرگ جهان پهلوان، برنامه‌هایی در ذم مسئولین و گله از بی‌توجهی به آرامگاه تختی می کنیم ولی در برنامه زنده، شخصیت فردی و تیم‌های مردمی کشورمان توسط یک غیر ایرانی زیر سوال می‌رود و ما و عوامل برنامه نیز بر این حراج اقتدار فدراسیون و فوتبال ملی خود کف و سوت می زنیم، آن هم در مقابل آقای مربی که در هر کشوری کار کرده با بازیکنان و مسئولین تیم ها دچار مشکل شده است.

به غیر از منچستر که نفر دوم کادر فنی بود، آقای کی‌روش چه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته است که فدراسیون همه غرور ملی فوتبال ما را زیر پای ایشان ذبح می‌کند؟

اگر اشتباه فاحش مدافع کره‌ای و حضور پر صلابت سید مهدی رحمتی درون دروازه و یا سر در مقابل توپ گذاشتن هادی عقیلی نبود، آیا امروز کی‌روش می‌توانست بنشیند و با اصرار این همه ایرانی در مورد رحمتی وعقیلی، آنها را در صدا و سیما منکوب کند و نامه عذر خواهی خرد کننده برای آنها تجویز کند و یا نامه فدایت شوم برای دو رگه ای ارسال کند که خواستار داشتن محافظ به دلیل نا امن بودن کشورمان بکند و سپس همین آقای چشم آبی که انگیزه بازیکنان لیگ را کشته است،از کیفیت پایین لیگ آه و ناله می کند؟

موفقیتی که به پاس آن آقای سرمربی امروز جولان می دهد و به، به وجود آورندگان همان موفقیت حمله می‌کند و فدراسیونی که همه برنامه ها را کنار گذاشته و فقط بر اساس منویات شخص آقای سرمربی برنامه‌ریزی می‌کند و سپس نایب رئیس آن مورد الطاف کریمانه آقای پرتغالی قرار بگیرد و مهم‌تر از همه اینها در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی شرکت نکند به بهانه مشکل داشتن با اسپانسر تیم ملی!!!

مگر کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران نیست؟ چه کسی به ایشان تا این حد آزادی عمل داده است که مربیان، مدیران، فدراسیون و همه ارکان فوتبال ما را به بازی بگیرد؟ زمانی که اولین بار آقای مایلی‌کهن به این شیوه رفتاری معترض شدند، خیلی‌ها سکوت کردند تا امروز آقای پرتغالی همه را مورد لطف کلامی خود قرار دهد و در پشت میلیون ها ایرانی که هرگز با ایشان موافق نیستند ولی تریبونی برای اعلام اعتراض خود ندارند، سنگر بگیرد.

به نظر می رسد که ضعف ورزش ما را که صدا و سیما گاه و بی‌گاه نقاطی از آن را برجسته می‌کند، باید اول از همان صدا وسیما جستجو و برطرف کرد و تا زمانی که این تریبون‌ها در دست افراد خاص با فلسفه‌ای شخصی برای اداره آنها باشد، راه به جایی نخواهد برد.

 

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share