فرماندار رشت

تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبود آب کشاورزی اندیشیده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدوی گفت: شهرستان رشت نسبت به زمین های کل کشاورزی که کشت می شود بسیار بالاست هر سال ۶۴ هکتار زمین در شهرستان رشت آباد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی در کمیته توزیع و تخصیص آب کشاورزی شهرستان رشت که صبح امروز برگزار شد ضمن تقدیر از حضور مردم شهرستان رشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن که همیشه در صحنه و پشتوانه انقلاب بوده اند، اظهار

فرماندار جدید اقای مهدوی

کرد: توجه به اینکه استان گیلان یک استان کشاورزی است در سال بیش از ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی توسط کشاورزان گیلانی کشت و محصول آن به سراسر ایران و جهان صادر می شود.

وی افزود: با این وجود با توجه به همه توجهی که به کشاورزی شده ۳۵ درصد اشتغال مربوط به کشاورزی است و ما می توانیم با مدرن کردن کشاورزی، اشتغال بیشتری را با حضور جوانان تحصیل کرده فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با شروع فصل بهار، فصل کشت و کار کشاورزان هم شروع می شود و با توجه به اینکه شهرستان رشت نقش عمده ای در تولیدات کشاورزی استان دارد هر ساله بیش از سایر شهرستانها نیز با کمبود آب مواجه هستیم باید اکنون تمهیدات لازم را برای داشتن فصل کشاورزی خوب بیاندیشیم.

مهدوی با اشاره به اینکه همه مردم شهرستان و استان با کشاورزی آشنا هستند اظهار کرد: کشاورزی از گذشته در گیلان وجود داشته و همه استان گیلان را به عنوان یک استان کشاورزی می شناسند و جایگاه کشاورزی برای همه ما مهم است زیرا شما هم مثل بنده کشاورززاده هستید و یا با کشاورزی به طور مستقیم سر و کار دارید.

وی گفت: شهرستان رشت نسبت به زمین های کل کشاورزی که کشت می شود بسیار بالاست هر سال ۶۴ هکتار زمین در شهرستان رشت آباد می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه ما باید به کشاورزی توجه داشته باشیم خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نه تنها فعالیت بخش کشاورزی کم نشد بلکه بیشتر هم شد که این نشان دهنده سالم و توانمند بودن بحث کشاورزی است که حتی با کمتربن ابزار قابل انجام است.

این مقام عالی شهرستان افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت ما هنوز قوت اصلی خود را از راه کشاورزی بدست می آورند صنعتی شدن ما باید با کشاورزی پیوند داشته باشد زیرا با پیوند صنایع تبدیلی و کشاورزی رشد و شکوفایی شهرستان و استان فراهم می شود.

وی گفت: با برگزاری جلسات بیشتر به مشکلات پیشروی کشاورزی در شهرستان به ویژه کمبود آب خواهیم پرداخت تا انشاءالله با برگزاری جلسات مستمر و آماده تر از سال گذشته به استقبال فصل کشاورزی خواهیم رفت./ایسنا

Share