صداوسیما جریمه تبلیغ مواد غذایی زیان‌آور را پرداخت نکرده

انتقاد مهندس جعفرزاده از اختصاص کمک وزارت بهداشت به سیما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ از پیش‌بینی کمک وزارت بهداشت به سیما در لایحه بودجه سال ۹۳ انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ از پیش‌بینی کمک وزارت بهداشت به سیما در لایحه بودجه سال ۹۳ انتقاد کرد.

jafarzadeh1غلامعلی جعفرزاده  اظهار کرد: بر اساس مفاد بند «ب» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم به منظور تحقق شاخص عدالت و کاهش سهم هزینه‌های مردم از سلامت، ۱۰ درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش بهداشت اختصاص یابد. در بودجه ۹۳ نیز ردیفی برای اجرای این ماده از برنامه پنجم ذیل اعتبارات وزارت بهداشت پیش‌بینی شده اما ما شاهد کاهش ۹ درصدی این ردیف نسبت به سال ۹۲ هستیم.

وی افزود: در این ردیف مواردی گنجانده شده که ارتباطی به بخش سلامت ندارد از جمله کمک به شبکه‌های سیما و اجرای سیاست‌های جمعیتی که با اهداف این ماده منطبق نیست و معلوم نیست با چه توجیهی وزارت بهداشت باید به سیما اعتبار اختصاص دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: صداوسیما به دلیل تبلیغ مواد غذایی زیان‌آور برای سلامتی باید طبق قانون برنامه پنجم به وزارت بهداشت جریمه می‌داد که این کار انجام نشده است اما حالا کمک به سیما از سوی وزارت بهداشت در بودجه دیده شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با بیان اینکه قرار گرفتن اعتبار سیاست‌های جمعیتی ذیل این بند قابل توجیه نیست، تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف در راستای افزایش جمعیت کشور تکالیف خود را دارند و اعتبارات این بند هم در صورت تخصیص صرفا باید صرف سلامت خانواده شود.
جعفرزاده با بیان اینکه پنجاه درصد اعتبارات سیاست‌های جمعیتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته، گفت: بهتر است دولت رویکردش را به سیاست‌های جمعیتی مشخص کند و تکالیف هر دستگاه را ذیل همان دستگاه پیش‌بینی کند. /ایسنا
 ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

Share