نعیمی‌رز:تنها راه نجات آستارا تاسیس فرمانداری ویژه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات این شهرستان از وضعیت کنونی را تاسیس فرمانداری ویژه دانست و گفت: طبق قانون، آستارا شرایط تاسیس فرمانداری ویژه را دارد. صفر نعیمی‌رز  با اشاره به وضعیت گردشگری و بیکاری این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۶ هزار نفر در […]

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی آستارا هدیه ویژه به مردم این شهر مرزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات این شهرستان از وضعیت کنونی را تاسیس فرمانداری ویژه دانست و گفت: طبق قانون، آستارا شرایط تاسیس فرمانداری ویژه را دارد.

safar naeimiصفر نعیمی‌رز  با اشاره به وضعیت گردشگری و بیکاری این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۶ هزار نفر در آستارا و لوندویل وجود دارد.

وی افزود: به دنبال لغو قانون روادید از سوی جمهوری آذربایجان، مسئولان باید برای برطرف شدن معضل بیکاری اقدام کنند و حمایت دولت در این زمینه مهم است.

نماینده مردم آستارا فعال شدن کارت هوشمند مرزنشینان را ضروری دانست و تصریح کرد: فعال شدن این کارت در برطرف شدن محرومیت در منطقه تاثیرگذار است.

وی از روند کند تاسیس منطقه ویژه اقتصادی آستارا انتقاد کرد و خواستار اقدام سریع مسئولان در پیگیری این مهم شد.

نعیمی‌رز تنها راه نجات آستارا از وضعیت کنونی را تاسیس فرمانداری ویژه دانست و یادآور شد: طبق قانون، آستارا شرایط تاسیس فرمانداری ویژه را دارد.

وی با بیان اینکه آستارا از مرکز استان فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: این فاصله هزینه مالی، جانی و روحی زیادی به ساکنان شهرستان آستارا تحمیل کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: یک سرمایه‌گذار در آستارا برای امضای ساده باید هفته‌ها بین راه آستارا و رشت در تردد باشد که این امر موجب فراری شدن سرمایه‌گذاران شده است.

وی جمعیت آستارا را ۸۵ هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: طبق مقررات و سنت جمعیت آستارا سالانه تغییر فصلی و توریستی  دارد.

نعیمی‌رز با اشاره به اینکه سالانه بالای ۵ میلیون گردشگر وارد آستارا و لوندویل می‌شوند، خاطرنشان کرد: جمعیت آستارا بالای ۵۰۰ هزار نفر محسوب می‌شود.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته ۱۷۶ هزار و ۶۶۹ نفر از اتباع کشورهای خارجی که اکثریت آنها اتباع جمهوری آذربایجان بودند، از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.

نماینده مردم آستارا خاطرنشان کرد: در مدت مذکور ۱۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر از طریق این مرز از کشور خارج شده‌اند و ورود تعداد کثیری اتباع آذری با توجه به حذف یک جانبه روادید توسط ایران سبب رونق صادرات در قالب تجارت چمدانی شده است.

به گفته وی در مدت مذکور ۶ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیون دلار از طریق گمرک زمینی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

نعیمی‌رز این صادرات را نشان دهنده علاقه مردم جمهوری آذربایجان برای رابطه با جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی متذکر شد: بندر مرزی آستارا با داشتن منابع طبیعی، کوه، ساحل و دریا و حیات وحش و تالاب و آبگرم و آبشار لاتون و … مستعد سرمایه‌گذاری است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه سرمایه‌گذار می‌تواند در این شهرستان مرزی شغل‌های بسیاری ایجاد کند، خواستار توجه ویژه مسئولان به بحث مدیریت گردشگری منطقه شد.

وی از فعالان اقتصادی آستارا خواست تا برای اعتلا، پیشرفت و ‌آبادانی این شهرستان کمک کنند و اختلاف‌های شخصی را کنار بگذارند./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share