جعفرزاده مطرح کرده است :

یکی از چالش مهم گیلان تغییر کاربری زمین های حاصل خیز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان گیلان یک وظیفه و یک تکلیف برای همه مردم و مسئولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  غلامعلی جعفرزاده ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان افزود: گیلان زمین های بسیار حاصلخیزی دارد بنابراین این اراضی نباید از چرخه تولید خارج شود.

13-12-11-162025anc_file_4397url

وی تاکید کرد: اقتصادی کردن تولیدات، ایجاد انگیزه برای تولید و افزایش میزان انواع کشت نقش موثری در پیشگیری تغییر کاربری اراضی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه  بر لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: آگاهی دادن به مردم و کارشناسان مربوطه در ارتباط با حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان بسیار موثر خواهد بود.

وی  افزود: تامین امنیت غذایی و تولید پایدار یکی از مقوله ‌های مهم در امور کشاورزی محسوب می ‌شود بنابراین نهادها و دستگاه ‌های اجرایی استان با هدف رسیدگی به مسائل امور اراضی باید همکاری لازم را داشته باشند.

جعفرزاده  همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان را از چالش‌ های مهم استان برشمرد و اذعان داشت: برای جلوگیری از این امر باید مردم و مسئولان دستگاه‌ های اجرایی آگاهی‌ های خود را افزایش دهند.

وی گفت: بهره‌ برداران کشاورزی در گیلان باید با مراحل صدور مجوز و مصادیق تخلف قانونی در ارتباط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان بیشترآشنا شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تغییر کاربری اراضی را  بزرگترین معضل بخش کشاورزی دانست و افزود: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی باید به وظیفه‌ای ملی و همگانی تبدیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور سالیانه بخش عمده ای از اراضی را از چرخه تولید خارج می سازد، یادآورشد: کشاورزی در ایران به عنوان محور استقلال تلقی می شود بنابراین توجه به تغییرات کاربری اراضی کشاورزی و سیاست گذاری مناسب در راستای ممانعت از تخریب این اراضی امری ضروری است.

Share