چوب حراج به پارک ملی بوجاق !

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد محمدیان  از آگهی فروش املاک پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر که جزو مناطق حفاظت‌شده محیط زیست است، خبر داد و ابراز گله‌مندی کرد. وی با بیان اینکه پارک ملی‌خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر در سال ۸۱ در شورای عالی محیط زیست به ثبت رسید، اظهار کرد: از آن […]

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد محمدیان  از آگهی فروش املاک پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر که جزو مناطق حفاظت‌شده محیط زیست است، خبر داد و ابراز گله‌مندی کرد.

وی با بیان اینکه پارک ملی‌خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر در سال ۸۱ در شورای عالی محیط زیست به ثبت رسید، اظهار کرد: از آن سال به عنوان پارک ملی شناخته شد.

این فعال محیط زیست، ادامه داد: ستاد اجرایی امام در سال ۱۳۸۴ برای ۸۰ هکتار از پارک ملی بوجاق سند گرفت و چند روز پیش با صدور آگهی فروش املاک ۵۷ هزار و ۹۷۳ متر از ۸۰ هکتار مذکور را به مزایده گذاشت.

وی با تصریح بر اینکه این زمین تحت حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان کرد: برای جوامع محلی منطقه جای سئول است که این زمین را ستاد اجرایی مذکور متری ۱۰ هزار تومان به حراج گذاشته است.

محمدیان پارک ملی بوجاق را زیستگاه مجموعه‌ای از جانوران دریایی و پرندگان دانست و گفت: پارک ملی بوجاق یک موقعیت بسیار خوب برای گردشگران است.boujagh1

وی متذکر شد: این ضعف بر سازمان محیط زیست به ویژه در گیلان وارد است که در زمینه حفظ پارک ملی بوجاق کوتاهی می‌کنند.

نماینده سازمان مردم‌نهاد پیشگامان محیط زیست با تصریح بر اینکه مزایده گذاشتن اراضی پارک ملی بوجاق نشانه ناتوانی محیط زیست در حفظ این منطقه است، خاطرنشان کرد: این ضعف محیط زیست است که عرصه‌های طبیعی و حفاظت شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: قانون عرصه‌های پارک ملی بوجاق را مشخص کرده است و طبق صحبتی که با ستاد اجرایی امام شده است آنها تمایل دارند که قطعه زمین مذکور با این ارزش زیستگاهی به محیط زیست واگذار شود اما تاکنون اقدامی از طرف محیط زیست صورت نگرفته است.

محمدیان حفظ کامل پارک ملی بوجاق برای گونه‌های در خطر انقراض را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ۵۰۰ هکتار از تالاب لاگون پارک ملی بوجاق در کنوانسیون رامسر در سال ۵۴ به ثبت رسیده و بین‌المللی شده است.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی بوجاق دارای معارضانی است، متذکر شد: محیط زیست در این زمینه کم‌کاری کرده است.

به گفته این فعال محیط زیست، پارک ملی بوجاق در سال ۱۳۷۷ با وسعت ۸۰۰ هکتار به مدت ۵ سال با نام منطقه شکار ممنوع بوجاق کیاشهر و سپس در سال ۱۳۸۲ با افزایش سطح به میزان فعلی که حدود ۳ هزار و ۴۴۷ هکتار است، نخستین پارک ملی خشکی‌ـ دریایی کشور تحت مدیریت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پارک ملی بوجاق سرمایه ارزشمند گیلان است که به آن چوب حراج می‌زنند./فارس

Share