برگزیدگان آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شب گذشته،در مراسمی که در برلین برگزار شد، به پائولو سورنتینو، کارگردان ایتالیایی و سازنده فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اصلی آکادمی فیلم اروپا تقدیم شد. همچنین جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین تدوین و جایزه بهترین بازیگر مرد برای تونی سرویلو به این فیلم تعلق گرفت. در مراسم آکادمی فیلم اروپا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شب گذشته،در مراسمی که در برلین برگزار شد، به پائولو سورنتینو، کارگردان ایتالیایی و سازنده فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اصلی آکادمی فیلم اروپا تقدیم شد. همچنین جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین تدوین و جایزه بهترین بازیگر مرد برای تونی سرویلو به این فیلم تعلق گرفت.

در مراسم آکادمی فیلم اروپا بیش از دو هزار تن از سینماگران حرفه‌ای از سراسر قاره اروپا شرکت کرده بودند.

«زیبایی بزرگ» در بخش اصلی جشنواره فیلم کن نیز شرکت کرده بود و از سوی ایتالیا برای معرفی به اسکار ۲۰۱۴ نیز کاندید شده است.

سال گذشته «عشق» ساخته تحسین‌شده میشل هانکه جایزه آکادمی فیلم اروپا را به‌دست آورده بود.

«توقفگاه»، اولین ساخته بلند کاوه بختیاری که محصول سوئیس است و در یونان ساخته شده در میان راه یافتگان به فهرست بیست و ششمین دوره جوایز آکادمی اروپا است.

مستند «توقفگاه» ساخته کاوه بختیاری به ماجراهای دردناک تعدادی از پناهندگان ایرانی  می‌پردازد. آن‌ها با تحمل مشکلات بسیار خودشان را به آتن، پایتخت یونان می‌رسانند و در آپارتمان کوچکی که به یک ایرانی مقیم آتن تعلق دارد پنهان می‌شوند. این آوارگان در این قفس تنگ مجبور به زندگی هستند و با امید زندگی بهتر، شب و روز را سپری می‌کنند. کشمکش‌ها بین آن‌ها، نوستالژی وطن، و گذشته آن‌ها در فیلم بدون فلاش‌بک بیان می‌شود.

کاوه بختیاری برای ساخت مستند «توقفگاه»، چندین ماه، شب و روز با این گروه از جوانان پناهجو زندگی کرده و فیلم موفق و شهادت‌دهنده‌ای از موقعیت دردناک پناهجویان ساخته است.

Share