برگزاری کارگاه آموزشی پلنگ ایرانی در رودسر و ماسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از پایگاه خبری سازمان محیط زیست گیلان, نمایش آموزشی پلنگ ایرانی با همکاری مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و انجمن حفاظت از یوزپلنگ آسیایی،درشهرستانهای رودسر و ماسال برگزار شد. در این نمایش که با برگزاری کارگاه آموزشی همراه بود بیش از ۵۰۰ نفر […]

palang9به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از پایگاه خبری سازمان محیط زیست گیلان, نمایش آموزشی پلنگ ایرانی با همکاری مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و انجمن حفاظت از یوزپلنگ آسیایی،درشهرستانهای رودسر و ماسال برگزار شد.

در این نمایش که با برگزاری کارگاه آموزشی همراه بود بیش از ۵۰۰ نفر از دامداران ، شکارچیان ، دانش آموزان ، معلمین ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و اهالی منطقه در این دو شهرستان شرکت داشتند و مخاطبین با پلنگ ایرانی، این گونه ارزشمند کشور که بزرگترین و مهمترین گوشتخوار استان گیلان نیز هست آشنا شدند. همچنین با نحوه مواجهه با این گربه سان شکوهمند در جنگلها و کوهستانهای ایران نیز آشنایی یافتند. ادامه این برنامه با اجرای نمایش در مدارس روستاهای شهرستان، و جلب نظر کودکان و نوجوانان به مقوله حفاظت از پلنگ و زیستگاه آن همراه شد.

در این برنامه کارشناس بیمه بانک کشاورزی نیز ضمن تاکید به دامداران و کشاورزان منطقه نسبت به بیمه نمودن احشام اهلی خود در برابر حوادث احتمالی منجمله حمله وحوش به احشام و پرداخت غرامت توسط بانک کشاورزی ، بر ضرورت حفاظت از این مواهب خدادادی و ارزشمند پرداخت.

palang

 

انجمن حفاظت از یوزپلنگ آسیایی یک مؤسسه غیردولتی زیست محیطی، مستقل و غیرانتفاعی فعال می باشد که توسط تعدادی دانشجوی علاقمند به طبیعت و حیات وحش، ازمردادماهسال ۱۳۸۰ باشمارهثبت ۱۳۶۴۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغازنموده است. محل دفترمرکزی این انجمن درتهران واقع گردیده و حوزه فعالیت آن در سرتاسر کشور می باشد. همچنین، این انجمن به همکاری با سایر نهادهای فعال در زمینه حیات وحش در سطح بین الملل نیز می پردازد.

Share