نعیمی :رودخانه مرزی آستارا دارای سیل‌بند می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه بستر سرمایه‌گذاری در این شهرستان در حال آماده‌سازی است اظهار کرد: مسئولان آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در آستارا هستند. وی از احداث سیل‌بند بر روی رودخانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: وقوع سیل هنگام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه بستر سرمایه‌گذاری در این شهرستان در حال آماده‌سازی است اظهار کرد: مسئولان آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در آستارا هستند.naimi

وی از احداث سیل‌بند بر روی رودخانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: وقوع سیل هنگام بارندگی روستاهای باغچه‌سرا و خشکه‌دهنه را تهدید می‌کند و موجب اضطراب مردم می‌شود.

نعیمی احداث سیل‌بند را سنگری مطمئن هنگام مواقع اضطراری برای ساکنان حاشیه رودخانه آستارا خواند و بیان کرد: مبلغ ۲ میلیارد تومان تاکنون برای ساخت سیل‌بند مذکور اختصاص پیدا کرده و ۳ میلیارد تومان دیگر برای اتمام پروژه نیاز است.

*مسئولان جمهوری آذربایجان کالای همراه مسافر را آزاد کنند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه یک‌طرفه شدن گمرک این شهرستان را از موضوع‌های مهم دانست و تصریح کرد: سال‌های گذشته مردم آستارا با استفاده از روادید ۴۵ کیلومتر مرزی با جمهوری آذربایجان تبادل کالا داشتند و اکنون این روند توسط دولت جمهوری آذربایجان مسدود شده است.

وی کالای همراه مسافر را در معیشت مردم منطقه تاثیرگذار خواند و اظهار امیدواری کرد: مسئولان جمهوری آذربایجان در تسهیل کالای همراه مسافر مردم منطقه توجه ویژه داشته باشند.

نعیمی آستارا را پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: گمرک آستارا در ورودی کشور جمهوری آذربایجان است.

نعیمی با بیان اینکه محوطه‌سازی گمرک آستارا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار مترمربع گمرک آستارا تاکنون محوطه‌سازی شده و ۲۵ هزار مترمربع باقی مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به هزینه ۳ میلیارد تومانی پروژه مذکور اشاره کرد و گفت: اتمام محوطه‌سازی گمرک آستارا به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین به ساخت راه‌آهن رشت ـ قزوین اشاره کرد و یادآور شد: راه‌آهن مذکور طبق برنامه باید به آستارا برسد و این امر در توسعه کشور، گیلان و آستارا موثر است.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share