راه‌اندازی سورتمه در گردنه حیران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار آستارا از راه‌اندازی سورتمه در منطقه گردشگری حیران با همکاری بخش‌خصوصی خبر داد و گفت: با تکمیل سورتمه در گردنه حیران به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود. کیوان اسدپور با اشاره به وضعیت گردشگری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان آستارا، بندری در ساحل غربی دریای خزر است که در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار آستارا از راه‌اندازی سورتمه در منطقه گردشگری حیران با همکاری بخش‌خصوصی خبر داد و گفت: با تکمیل سورتمه در گردنه حیران به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

کیوان اسدپور با اشاره به وضعیت گردشگری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان آستارا، بندری در ساحل غربی دریای خزر است که در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و از نظر جغرافیایی در مرکز تالش بزرگ قرار دارد.

به گفته وی، آستارا از شرق به دریای خزر، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان تالش در گیلان محدود بوده  و از دو بخش لوندویل و مرکزی تشکیل شده است.

فرماندار آستارا از راه‌اندازی سورتمه ریلی در منطقه گردشگرپذیر این شهرستان خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی پس از راه‌اندازی تله کابین و پیست کارتینگ در منطقه حیران، این بار شاهد ایجاد سورتمه ریلی در این منطقه گردشگر پذیر خواهیم بود.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی سورتمه در کنار تله کابین زمینه‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی را بیش از پیش به شهرستان آستارا فراهم می‌کند و با تکمیل سورتمه در گردنه حیران به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

اسدپور، گردشگری را پس از صنعت نفت و خودروسازی یکی از صنایع برتر خواند و خاطرنشان کرد: شایسته است با توجه به ظرفیت‌های موجود و جاذبه‌های طبیعی، ابنیه‌های تاریخی و مراکز مذهبی، شهرستان آستارا تبدیل به قطب موفق گردشگری شود.

وی تصریح کرد: با همکاری مسئولان استانی، ستاد حمایت از سرمایه‌گذاران در آستارا تشکیل شده و این ستاد آماده هرگونه پشتیبانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور در تمام فصول به‌ویژه در بهار و تابستان به این شهرستان توریستی سفر می‌کنند، یادآور شد: سالانه حدود ۴ میلیون نفر گردشگر وارد آستارا می‌شوند که ۶۵ درصد از این گردشگران ماندگاری بیش از سه روز دارند.

وی، یکی از جاذبه‌های گردشگری آستارا را تالاب استیل و یا «دریاچه متحرک» نامید و یادآور شد: تغییرات جوی موجب جابه‌جایی آب آن و حیرت گردشگران شده است.

به گفته اسدپور، دریاچه استیل با مساحت در پنج کیلومتری ورودی آستارا،‌ کنار هتل بین‌المللی واقع شده و فضای سبز اطراف استیل موقعیت مناسبی رابرای اسکان مسافران فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه آستارا با توجه به موقعیت مرزی خود امن‌ترین شهر در جذب گردشگر محسوب می‌شود، متذکر شد:  ورود سالانه میلیون‌ها گردشگر گواه روشن بر این ادعاست.

این مسئول، قلعه شیندان را از دیگر آثار تاریخی و قدیمی منطقه خواند و تصریح کرد: این قلعه در ارتفاع یک‌هزار و ۸۵۰ متر بر فراز کوه شیندان و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده و قدمت آن به دوره قبل از اسلام برمی‌گردد.

وی آبشار لاتون لوندویل، آب گرم لوندویل و مجتمع ساحلی سیبلی و لوندویل را از جمله امکان گردشگری منطقه برشمرد.

اسدپور از مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواست تا توجه ویژه‌ای به توسعه مکان‌های گردشگری و اقامتی شهرستان آستارا داشته باشند./فارس

Share