استاندار گیلان:

دریا تامین کننده بخش عمده ای از توسعه گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال در ستاد منطقه چهارم نیروی دریایی در بندرانزلی گفت: بخش مهمی از توسعه استان وابسته به دریا و آب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد علی نجفی ˈ عصر دوشنبه در این مراسم اظهار کرد : ما قوی ترین نیروی دریایی در منطقه را داریم که این پشتوانه مهمی برای کارهای بزرگی است که در آینده نزدیک خواهیم داشت .

وی خاطرنشان کرد : فعالیت بنادر انزلی ، آستارا و در آینده کاسپین با عنایت به بحث راهبردی بودن دریا و سیستمی است که در بخش دریایی شکل خواهد گرفت .

80890683-5124376نجفی افزود: راه آهن قزوین -رشت – انزلی – آستارا و اتصال آنها به بنادر موجود در گیلان توسعه اقتصادی استان را سرعت خواهد بخشید
استاندار گیلان با بیان اینکه با اقتدار نیروی دریایی کشورمان در کنار دریای خزر احساس امنیت و آسایش می کنیم، از تلاش های ناوگان شمال قدردانی کرد .

امام جمعه بندرانزلی نیز در این مراسم گفت : امنیت ، کلید راه توسعه در همه عرصه هاست و نیروهای نظامی و انتظامی موجبات عزت و سربلندی هر ملت و مملک هستند .

حجت الاسلام ˈ سید داوود موسوی ˈ اظهار کرد :هر جا نیروی نظامی ، دفاعی و انتظامی قدرتمند حاضر شود؛ در همه عرصه ها می توان به موفقیت رسید.

وی افزود : استفاده از دریا موجب توسعه اقتصاد و تجارت کشور است و این نیاز به امنیت دریایی دارد که به لطف نیروی دریایی قدرتمند تامین می شود .

در این مراسم ، ناخدا یکم عرشه ˈ افشین رضایی حداد ˈ با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به عنوان فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی جایگزین امیر دریادار ˈ خرداد حکیمی ˈ شد./خبرگزاری جمهوری اسلامی

Share