ضرب وشتم فجیع حجاج شیعه توسط وهابیون در مکه +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  خبرگزاری اهل‎بیت(ع)چند آمریکایی عرب‎تبار شیعه که برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده اند٬ مورد اهانت و ضرب و شتم شدید وهابیون قرار گرفتند. این شیعیان که ساکن منطقه “مترو دیترویت ـ Metro Detroit” واقع در شمال شرق میشیگان آمریکا هستند روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  خبرگزاری اهل‎بیت(ع)چند آمریکایی عرب‎تبار شیعه که برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده اند٬ مورد اهانت و ضرب و شتم شدید وهابیون قرار گرفتند.

این شیعیان که ساکن منطقه “مترو دیترویت ـ Metro Detroit” واقع در شمال شرق میشیگان آمریکا هستند روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲ ـ ۱۶ اکتبر ـ در سرزمین منا مشغول عبادات و اعمال خود بودند که این حادثه تأسف بار برای آنان رخ داد.ضرب و شتم فجیع حجاج شیعه توسط وهابیون در سرزمین وحی

به گزارش پایگاه خبری الوطن ـ که متعلق به آمریکائیان عرب تبار است ـ یکی از مسؤولان منطقه منا که شاهد عینی این ماجرا بوده و نخواست نامش فاش شود٬ ماجرا را اینگونه شرح ‏داد:

“یک گروه از حجاج لبنانی‎تبار وارد چادر شماره ۴۰ ـ که برای حجاج آمریکایی٬ اروپایی و استرالیایی فراهم شده بود ـ شدند. این گروه که وهابی بودند از ساکنان چادر شماره ۴۰ پرسیدند: مذهبتان چیست؟ یکی از ساکنان چادر پاسخ داد: شیعه. در این لحظه یکی از وهابیون بصورت کاملا غیرمنتظره با “کافر٬ کافر” خواندن شیعیان٬ به سوی آنها حمله‎ور شد.

پس از حمله ور شدن وهابی اول٬ تمام اوباش وهابی به سوی شیعیان آمریکایی یورش بردند و سپس سه نفر از مردان شیعه را به چادر دیگری منتقل کردند و آنها را با مشت و لگد  مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند.

وهابیون سپس یکی از مردان شیعه آمریکایی را به چادر خانم‎ها برده و پس از ضرب و شتم٬ در آستانه خفه کردن قرار دادند که در این لحظه چند جوان وارد این چادر شده و به کمک وی رفته و نجاتش دادند.

این وهابیون وحشی٬ سپس به چادرهای اطراف رفته و با زیر پا گذاشتن فلسفه و احکام حج، در میان حجاج رعب و وحشت به وجود آورند و شیعیان را به اخراج تهدید کردند.  این گروه وهابی فریاد می‎زدند: ما مردان شیعه را می‌‎کشیم و به زنانشان تجاوز می‎کنیم(!).

ماجرای عجیب تر اینکه نیروهای امنیتی سعودی که در منطقه حضور داشته و از این حمله آگاه شدند نیز در جای خود ایستاده بودند و هیچ کاری انجام ندادند”.

این مسؤول که نخواست نامش فاش شود اضافه کرد: “حجاج شیعه پس از این ماجرای تلخ٬ با دلی محزون چادرهایشان را از قسمت خروج اضطراری ترک کردند و به هتل خود در مکه رفتند من که خود یک مسؤول بودم٬ از این حادثه بسیار ترسیدم. وقتی کسی شما را تهدید به مرگ کند و با گستاخی تمام٬ در ملأ عام بگوید زنانتان را مورد تجاوز قرار می‎دهیم نمیتوان آن را نادیده گرفت”.

(عکس بالا این حجاج را در حالی که منتظر اتوبوس برای بازگشت به مکه هستند نشان می دهد.)

وی ادامه داد: “وقتی حجاج شیعه از چادرهایشان به خیابان آمدند٬ پلیس در صحنه حاضر شد و به آنها قول داد با آنها همکاری کرده و با متجاوزان برخورد می‏کند. ولی نیروهای پلیس به جای پیگیری و مجازات عاملان این جسارت٬ فیلم‎هایی که حجاج با موبایل‎های خود از متجاوزین وهابی گرفته بودند را پاک کردند(!)”.

این مسؤول در رابطه با سرنوشت اعمال شرعی این حجاج مظلوم هم گفت: ” چند ساعت بعد این حجاج شیعه بدون هیچ حمایت پلیس به منا برگشتند تا رمی جمرات کنند در حالی که هنوز از مهاجمان ترس داشتند و کماکان جان خود را در خطر می‎دیدند”.

به گزارش ابنا٬ زبان از محکوم کردن چنین جسارت‎هایی باز می‎ایستد و از فرط مبهوت ماندن٬ نمی‌توان سخنی را به میان آورد؛ فرقه ای که جنایات آنها از سوریه و لبنان و عراق و پاکستان فراتر رفته و اینک در سرزمین مقدس وحی٬ دیگر مسلمانان را به قتل و زنای به عنف تهدید می‌کنند!!

Share