بسیجی اقتصادی یا بزرگترین بدهکار تاریخ؟! +تصویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از مشرق، بیژن زنگنه دیروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واریز درآمدهای فروش نفت به حساب فردی به نام بابک زنجانی، گفت: «این فرد بالای ۲ میلیارد دلار از پول نفت به فروش‌رفته کشور را هنوز برنگردانده است که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از مشرق، بیژن زنگنه دیروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واریز درآمدهای فروش نفت به حساب فردی به نام بابک زنجانی، گفت: «این فرد بالای ۲ میلیارد دلار از پول نفت به فروش‌رفته کشور را هنوز برنگردانده است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.»بسیجی اقتصادی یا بزرگترین بدهکار تاریخ؟! +تصویر

پیش از این، مسعود میرکاظمی – رئیس کمیسیون انرژی مجلس – از بدهی ۲.۸ میلیارد دلاری بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: «بابک زنجانی ۲.۸ میلیارد دلار میعانات و فراورده ایران را با تبانی شرکت نیکو در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.»

هرچند هنوز برای افکار عمومی و حتی رسانه‌ها هم واقعیات مربوط به پرونده بابک زنجانی مشخص نیست، اما آنچه جالب است، برخورد دوگانه اصلاح‌طلبان با بابک زنجانی است.

از یک سو، وزیر نفت از بدهی ۲ میلیارد دلاری وی خبر می‌دهد و از سوی دیگر، رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب به تریبون حمایت از بابک زنجانی تبدیل شده‌اند.

نمونه حمایت رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب از بابک زنجانی، مصاحبه مفصل خبرگزاری ایسنا با بابک زنجانی است که در واقع تریبونی یک‌طرفه برای دفاعیات زنجانی بود. اظهارات رسمی بیژن زنگنه، وزیر نفت در مورد بدهی ۲ میلیارد‌دلاری بابک زنجانی در حالی است که یک هفته قبل زنجانی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا خود را «بسیجی اقتصادی» معرفی کرده بود.

نمونه دیگر آن، گزارش ویژه تمام صفحه‌ای است که روزنامه تندروی اصلاح‌طلبان یعنی «جهان صنعت» در حمایت از بابک زنجانی منتشر کرده است، آن هم درست یک روز پس از حمله وزیر نفت به زنجانی.

این ماجرا زمانی جالب‌تر شده که روزنامه جهان صنعت، تیتر زده است: «دستگاه‌های نظارتی مانع تهمت و افترا به فعالان اقتصادی شوند.» آیا مقصود جهان صنعت، سخنان روز گذشته زنگنه است؟

به نظر می‌رسد پرونده بابک زنجانی برای اصلاح‌طلبان از دو جهت اهمیت دارد، از یک سو با مانور بر بدهی وی تلاش می‌کنند تخلفات احتمالی رخ‌داده را به پای دولت احمدی‌نژاد بنویسند و از سوی دیگر هم نمی‌توانند از ثروت و آگهی‌های وی چشم‌پوشی کنند.

Share