برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه مارلیک

به گزارش دیارمیرزا ، رئیس اداره ارشاد رشت ضمن اعلام این خبر گفت : این نمایشگاه از ۲۶ الی ۳۱ مرداد با نمایش ۳۳ تابلو در قطع ۵۰ در ۷۰ در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می گردد. رضا ثقتی گفت : استاد ایرج فلاح متولد ۱۳۱۷ شهرستان بندر انزلی از همان […]

به گزارش دیارمیرزا ، رئیس اداره ارشاد رشت ضمن اعلام این خبر گفت : این نمایشگاه از ۲۶ الی ۳۱ مرداد با نمایش ۳۳ تابلو در قطع ۵۰ در ۷۰ در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می گردد.pos

رضا ثقتی گفت : استاد ایرج فلاح متولد ۱۳۱۷ شهرستان بندر انزلی از همان دوره تحصیلات ابتدایی زیر نظر اساتید خوشنویسی به فراگیری این هنر پرداخت. وی در سال ۱۳۳۸ برای تکمیل این هنر عازم تهران شد و در آنجا علاوه بر آموزش به کار در این زمینه نیز مشغول گردید.

این مسوول با اشاره به اینکه استاد فلاح پس از بازگشت از تهران به استخدام آموزش و پرورش در آمد عنوان نمود : ایشان علاوه بر تدریس رشته خوشنویسی در دبیرستان ، اقدام  به تأسیس اتلیه ای تحت عنوان  نگارستان خط  نمود و از همان سالها طبق بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش به عنوان طراح ، ممتحن و مصحح مسابقات هنری آموزشگاهی رشته های خط و نقاشی در مقاطع دبیرستان انتخاب و همچنین به عضویت انجمن خوشنویسان ایران در آمد.

ثقتی افزود : استاد فلاح با بهره گیری از اساتید فن نظیر استاد خروش موفق به کسب درجه ممتازی و فوق ممتازی گردید و تا سال ۸۴ به عنوان مدرس و عضو شورای انجمن خوشنویسان ایران مشغول به فعالیت بود . ایشان سابقه شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های خوشنویسی در گیلان ، تهران و سایر استانها را در کارنامه خود دارد و همچنین موفق به کسب مقام درجشنواره بین المللی خوشنویسی جهان اسلام شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان یادآور شد نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد ایرج فلاح از ۲۶ الی ۳۱ مرداد صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۳۰/۱۹ در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت دایر می باشد.

Share