موضوعی که حتما موجب پشیمانی خواهد شد؛

رنگین کمان لیست های انتخاباتی اصولگرایان در رشت

به گزارش دیارمیرزا تعدادی از مجموعه های اصولگرای استان از بهمن ۹۱ برای نهایی کردن لیست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر رشت تلاش هایی را آغاز نمودند که این تلاش ها نهایتا منجر به اعلام لیست ۱۵ نفره مدنظر این جریان در روزهای گذشته شد.

دیارمیزرا: در ماه های اخیر و با گرم شدن فضای انتخابات شورای شهر، از گوشه و کنار جریان اصولگرایی رشت برای بستن لیست نهایی اصولگرایان خبرهای ریز و درشتی به گوش می رسد.

به گزارش دیارمیرزا تعدادی از مجموعه های اصولگرای استان از بهمن ۹۱ برای نهایی کردن لیست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر رشت تلاش هایی را آغاز نمودند که این تلاش ها نهایتا منجر به اعلام لیست ۱۵ نفره مدنظر این جریان در روزهای گذشته شد. هرچند که خروجی نهایی این جمع آن طور که انتظار می رفت، نبود و به نظر می رسد برخی ملاحظات سبب شد تا شاهد حضور برخی اسامی در لیست نهایی باشیم که جای تعجب و تامل داشت!images
هم زمان با پیگیری امورات توسط جمع بالا، تعدادی از فعالان اصولگرا با تشکیل شورای راهبردی حزب الله پا به میدان گذاشتند. اعضای این شورا که اکثرا عضو شورای داوران مجموعه های اصولگرای رشت نیز هستند، ابتدا اعلام داشتند که قصد ارائه لیست برای انتخابات را ندارند، موضوعی که خیلی زود شکلی دیگر به خود گرفت و در حال حاضر شاهدیم که این مجموعه نیز در تلاش برای ارائه لیست حمایتی در انتخابات شورای شهر رشت است.

جبهه پایداری استان گیلان نیز در در حال رایزنی و تشکیل جلسات برای ارائه فهرست حمایتی است.

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز فهرستی برای این انتخابات ارائه خواهد نمود. فهرستی که در بالای آن نام برادر این کاندیدا دیده می شود.

یکی دیگر از نمایندگان شهر رشت در مجلس نیز که مدتی است در خود احساس قرابت زیادی با اصولگرایی کرده، با تشکیل مجموعه هایی که نام اصولگرا را در انتهای خود دارند، قصد حضور فعال در این عرصه را دارد. شنیده شده که اگر خواهر زاده این آقای نماینده توسط شورای عالی نظارت استان تائید شود، نامش در بالا فهرست قرار خواهد گرفت.

در این میان، مجموعه تشکلهای فرهنگی و مذهبی رشت نیز قصد ارائه لیست حمایتی دارند و مدت هاست جلساتی در این زمینه تشکیل می دهند.

مجموعه های سیاسی چند نفره و اکثرا خانوادگی و گروه های صنفی اصولگرا را هم به این میان بیفزائید.
چه شود؟؟؟

خلاصه اینکه با توجه به فضای حاکم بر عرصه سیاسی شهر رشت، به نظر می رشد مجموعه اصولگرایان استان با رنگین کمانی از لیست و فهرست پای به عرصه رقابت در انتخابات شورای شهر بگذارند. موضوعی که موجبات ایجاد نگرانی های فراوانی را فراهم کرده است.

انتظار می رفت که حوادث ناگوار شورای سوم شهر رشت که موجب بدنامی رشت را نیز فراهم آورد، درس عبرتی برای همه دلسوزان شهر شده باشد تا با ایجاد وحدت و پرهیز از سهم خواهی در مسیر تشکیل شورایی سالم و متخصص گام بردارند؛ اما انگار داستان جور دیگری پیش می رود.

هشدار می دهیم که اگر فضای حاکم فعلی ادامه یابد، قطعا نیروهای گمنام اصلاح طلب حاضر در عرصه رقابت و اصلاح طلبان تازه اصولگرا شده، گوی رقابت را خواهند ربود و پیروزمندانه راهی ساختمان قدیمی میدان آیت الله احسان بخش (صیقلان) خواهند شد.

فعالان سیاسی ـ اجتماعی اصولگرا، به ویژه بدنه فعال و جوان آن، با درک حساسیت شرایط موجود، باید تلاش های ویژه ای را جهت ایجاد وحدت و همدلی در بین مجموعه های مختلف اصولگرایان آغاز نمایند و کوشش کنند تا این مجموعه بزرگ و توانمند، نهایتا با کمترین اختلاف و تشتت در عرصه رقابت انتخابات شورای شهر حضور یابند. موضوعی که اگر رخ ندهد، قطعا موجب پشیمانی و لب گزیدن خواهد شد./گیلان آنلاین

Share