نماینده ویژه رییس جمهور خبر داد:

برخورد با کارخانه دارانی که مطالبات چایکاران را پرداخت نمی کنند

به گزارش دیار میرزا مهندس هاشم‏ نیا افزود:کارخانه‏ دارانی که محصول خود را فروخته‏ اند حق ندارند از پرداخت مطالبات چایکاران طفره بروند و من با توجه به اختیاراتی که از سوی دولت گرفته‏ ام پروانه فعالیت این کارخانه‏ ها را باطل می‏کنم.

به گزارش دیار میرزا نماینده ویژه‏ ی رئیس جمهور در امور چای در نشست بررسی وضعیت این صنعت در استان با اشاره به پرداخت حدود ۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گفت: بخشی از مطالبات چایکاران هر ساله به دلیل پرداخت نکردن این بدهی توسط کارخانه ‏داران باقی می‏ماند در حالیکه امسال با توجه به اینکه کارخانه‏ داران چای خشک خود را فروخته‏ اند هیچ بهانه‏ ای برای عدم پرداخت این مطالبات وجود ندارد.

مهندس هاشم‏ نیا افزود:کارخانه‏ دارانی که محصول خود را فروخته‏ اند حق ندارند از پرداخت مطالبات چایکاران طفره بروند و من با توجه به اختیاراتی که از سوی دولت گرفته‏ ام پروانه فعالیت این کارخانه‏ ها را باطل می‏کنم.
استاندار گیلان گفت: بعضی از کارخانه‏ داران با پرداخت نکردن مطالبات چایکاران نظام و دولت را بدهکار جلوه می‏دهند.

وی با بیان اینکه امسال بهترین مصوبات در موضوع چای به تصویب رسید گفت: اجرا نشدن مصوبات به این خوبی موجب فساد در بازار می‏شود.

نماینده ویژه‏ ی رئیس جمهور در امور چای ادامه داد : با تصویب هیات دولت، سازمان چای کشور مجاز است به منظور تشویق خرید چای تولید داخل برای اشخاصی که اقدام به خرید هر کیلوگرم چای خشک بدون یارانه تولید داخل یا ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم برگ سبز بدون یارانه از کشاورزان در تابستان و پائیز ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مجوز واردات چای با نرخ تعرفه ۴ درصد صادر کند.

هاشم نیا افزود: افرادی هم که هر کیلوگرم چای یارانه‏ دار خریداری کنند می‏توانند یک کیلو و ۵۰۰ گرم چای خشک وارد کنند.

استاندار گیلان با اشاره به سیاست های تشویقی مصوب جدید هیات دولت گفت: با این سیاست تعداد کارخانه‏های خریدار آزاد برگ سبز چای به هفت کارخانه افزایش می‏یابد و من مطمئن هستم باز هم روند صعودی پیدا میکند.

وی با بیان اینکه همین امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۷۲ درصد و برگ سبز چای درجه دو ۵۴ درصد افزایش یافت گفت: با این مصوبات امسال هم کارخانه دار، بازرگان و کشاورزان راضی اند و باید از این فرصت برای بهبود وضعیت بهره برداری کرد.

Share