حمایت از تیم ملی یا تبلیغ به نفع کاندیدای خاص

چوب حراج هواپیمایی دولتی به بیت المال

هواپیمایی دولتی آسمان که به تازگی حامی تیم ملی فوتبال شده، قصد دارد بیت المال را در میان بازیکنان تیم ملی فوتبال تقسیم کند تا هر زمان به هر نقطه ایران که می‌خواهند با خانواده خود به صورت رایگان سفر کنند.

مدیرعامل هواپیمایی دولتی آسمان اعلام کرد در صورت راه یابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی، به تمامی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی بهمراه خانواده هایشان تا یک سال پروازهای رایگان اختصاص می‌دهد. اسپانسر جدید تیم ملی سقفی را برای بهره برداری از بیت المال مشخص نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، هواپیمایی آسمان که به تازگی حامی تیم ملی فوتبال شده، قصد دارد بیت المال را در میان بازیکنان تیم ملی فوتبال تقسیم کند تا هر زمان به هر نقطه ایران که می‌خواهند با خانواده خود به صورت رایگان سفر کنند.

بذل و بخشش مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت هواپیمایی در حالی است که این شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کند و هرازچندگاهی برای افزایش قیمت بلیت بهانه مقرون به صرفه نبودن پروازهای این ایرلاین را مطرح می‌کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از باخت به لبنان و ازبکستان در خطر حذف قرار گرفته است و به نظر می‌رسد این اقدام شرکت دولتی هواپیمایی آسمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تنها حرکتی تبلیغاتی به نفع کاندیدای خاص باشد.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال و دیگر مسئولین ذیربط پاداشهای متعددی را برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در نظر گرفته اند .

گفتنی است هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و صد در صد مالکین این ایرلاین به عهده صندوق بازنشستگی کشوری است . با این تفاسیر و در صورت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، مشخص نیست گردانندگان این شرکت دولتی با چه توجیهی اقدام به بذل و بخشش بیت المال به خانواده های اعضای تیم ملی فوتبال خواهند کرد .
به نظر می رسد در این برهه از زمان نظارت نهادهای مسئول بر برخی اقدامات شرکتهای دولتی بیش از گذشته باید افزایش یابد .

Share