مشایی واقعاً به جشن آزادی نرفت؟ +عکس

دیارمیرزا در حالی که یکی از مسائل اصلی مطرح شده پیرامون این جشن، حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در این مراسم و بهره‌گیری از آن برای تبلیغات انتخاباتی بود، اما مشایی ضمن حضور در استادیوم، در جایگاه ویژه این جشن حضور نیافت. پس از عدم حضور مشایی در جایگاه ویژه این جشن، مظلوم‌نمایی و دروغگو خواندن اصولگرایان […]

دیارمیرزا در حالی که یکی از مسائل اصلی مطرح شده پیرامون این جشن، حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در این مراسم و بهره‌گیری از آن برای تبلیغات انتخاباتی بود، اما مشایی ضمن حضور در استادیوم، در جایگاه ویژه این جشن حضور نیافت.

پس از عدم حضور مشایی در جایگاه ویژه این جشن، مظلوم‌نمایی و دروغگو خواندن اصولگرایان به خط خبری اصلی رسانه‌های جریان انحرافی تبدیل شد، چه آنکه این رسانه‌ها ادعا می‌کردند، برخلاف همه گفته‌های اصولگرایان مبنی بر اهداف تبلیغاتی دولت از این جشن به سود اسفندیار رحیم‌مشایی، وی اصلا بنا نبوده در این مراسم حضور یابد و عدم حضور وی در استادیوم آزادی در روز ۵شنبه نیز گواهی بر این مسئله بوده است.

اما آیا واقعا مشایی در این مراسم حضور نیافت؟

اخبار موثق حکایت از آن دارد که مشایی به همراه محمود احمدی‌نژاد و سوار بر خودروی رئیس‌جمهور به استادیوم آزادی آمده بود، اما در این حین محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، با دیدن جمعیتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی حلقه انحرافی در استادیوم و همچنین جو نامناسب این ورزشگاه، طی تماسی، از مشایی می‌خواهد که به هیچ وجه از خودرو پایین نیامده و همراه احمدی‌نژاد در جایگاه ویژه حضور نیابد.

اسفندیار رحیم مشایی پس از ۴۰ دقیقه انتظار در داخل خودرو و در داخل ورزشگاه برای مهیا شدن فضایی برای ورودش به جایگاه مسئولان و اقدامات تبلیغاتی پس از آن، به دلیل عدم فراهم شدن چنین فضایی، با وجود آنکه دقایقی بیشتر به پایان مراسم باقی نمانده بود، استادیوم را ترک گفت و عازم بهشت زهرا شده و بر سر قبر عسل بدیعی حضور یافت.. محمود احمدی‌نژاد نیز به دلیل جو نامناسب استادیوم و عدم استقبال مردمی از این مراسم، نتوانست بیش از ۷ دقیقه به سخنرانی بپردازد.

اما رسانه‌های حلقه انحرافی بدون اشاره به حضور ناموفق مشایی در استادیوم آزادی، صرفاً به حضور وی در بهشت زهرا پرداخته و حضور مشایی در استادیوم آزادی را به طور کل منکر شدند.

54350_605دغدغه‌های ملک‌زاده و تأکیدات وی بر لزوم عدم حضور مشایی در این مراسم از آنجا نشأت می‌گرفت که علیرغم انتظار حلقه انحرافی برای پرشدن استادیوم و حضور ۱۰۰ هزار نفر در این مراسم، تعداد افراد شرکت‌کننده در روز پنج‌شنبه هفته گذشته بسیار کمتر از این تعداد بوده است.

همچنین برخلاف انتظار حلقه انحرافی مبنی بر حاکم شدن جوی به سود مشایی و فراهم شدن فضایی برای تبلیغات انتخاباتی، مردم حاضر در استادیوم شعارهایی علیه نحوه مدیریت این مراسم نیز سرداده بودند که برخی از این شعارها در رسانه‌ها منتشر شد.

یکی از رسانه‌ها در این باره نوشته بود که شعار مورد انتظار “بهار،بهار” در این مراسم به شعار “نهار نهار” حضار تبدیل شده بود و خبری از شعارهای مورد اقبال حلقه انحرافی از سوی مردم نبود

منبع:فاطرنیوز

Share