دیدار استاندار گیلان با رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو

به گزارش دیارمیرزا در این دیدار که تیز هوش رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و جمعی از اعضای دو طرف حضور داشتند . مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : ارتباط ایران وروسیه یک سابقه تاریخی و طولانی دارد وبررسی ظرفیت های موجود دو طرف در راستای توسعه تجاری ، فرهنگی ضروری […]

به گزارش دیارمیرزا در این دیدار که تیز هوش رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و جمعی از اعضای دو طرف حضور داشتند .
مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : ارتباط ایران وروسیه یک سابقه تاریخی و طولانی دارد وبررسی ظرفیت های موجود دو طرف در راستای توسعه تجاری ، فرهنگی ضروری است .


وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت ها و توانمندی های متعددی شناسایی شود افزود : شناخت و بازشناسی مجدد در امکانات موجود می تواند به ایجاد طرح های جدید با شرایط اقتصادی جدیدی را فراهم کند .
استاندار گیلان اظهار داشت : استان گیلان با داشتن بنادر متعدد  قابل تعریف در سطح ملی ، راه آهن ، راه های زمینی و هوایی و دریایی ، امکانات درمانی مجهز وارزان قیمت ، مصالح ساختمانی ، امکانات دانشگاهی ، گردشگری ، تولیدات انواع محصولات کشاورزی اهم از میوه ، گل ، چای ، صنعت برتر در تولیدات صنعتی فولاد و برق می تواند بسیاری از مشکلات کشورهای همجوار با گیلان را بسادگی رفع کند .
استاندار گیلان با تأکید به این نکته که ما باید هرچه بیشتر از شرایط اقتصادی موجود بهره مند شویم ابراز داشت : شناخت دقیق روس ها و بازدید از این امکانات و شرایط اقلیمی در گیلان و معرفی آن بطرف جامعه روس می تواند شرایط اقتصادی جدید و پررونق ی را ایجاد کند .
وی نقش رسانه ها و اطلاع رسانی از وضعیت موجود اقتصادی و تجاری دو طرف را مهم ذکر کرد و گفت : پیشرفت ها و موفقیت ها ، حاصل از شناخت و بازشناسی دقیق مناسبات اقتصادی است و رسانه ها و مطبوعات نقش اساسی در این بخش را بعهده دارند و می توانند این انتقال فرهنگی را بسیار تسهیل کنند .

در ادامه این جلسه رجب صفر اف رئیس کمیسیون ایران اتاق بازرگانی مسکو گفت : پیشرفت های شما علی رغم تحریم ها که براساس عدالت انسانی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی شکل گرفته شرایطی را بوجود آورده که ایران امروز در بسیاری از بخش ها توسعه و پیشرفت تحسین برانگیزی را داشته است .
وی افزود : تأثیرات متقابل ایران و جهان خارج بسیار زیاد است و ما با شناخت از امکانات و منابع موجود می توانیم بیشتر برمردم کشورهای حاشیه خزر جهت تبادلات اقتصادی ، فرهنگی اثرگذار باشیم .
وی بازدیدهای خود را از امکانات و منابع سرمایه ای گیلان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : ما وظیفه داریم که افکار عمومی را نسبت به این ظرفیت ها و توانمندی هابیشتر آشنا کنیم و هدایت این امر به عهده رسانه ها می باشد .
صفراف فرصت های سرمایه گذاری درایران وگیلان را بسیار با اهمیت دانست و افزود : نفوذ جایگاه ، امکانات و پتانسیل ایران بسیار بالا است و لذا باید با کمک رسانه ها به معرفی هرچه بیشتر طرح ها و پروژه های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی برای طرف روس اقدام کنیم .
در ادامه این جلسه تیز هوش تابان  رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گیلان گفت : در پی دعوت سفیرایران در روسیه و استاندار گیلان این هئیت روسی بمنظور آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و توانمندی استان گیلان و معرفی آن در کشور روسیه به گیلان سفر کرده اند .
وی افزود : این هئیت از نقاط مختلف گیلان اعم از منطقه آزاد انزلی – بندر انزلی ، گمرک انزلی ، گمرک استارا ، پروژه راه آهن ، پرورش ماهی در قفس ، موزه روستایی ، کارخانجات صنعتی ، مراکز بهداشت و درمان ، مناطق کشاورزی و طرح های در دست اجرا در استان گیلان بازدید و نتیجه این بازدیدها را در مجله تجارت با ایران در روسیه چاپ می کنند .
وی هدف از این سفرها را شناخت ظرفیت های استان گیلان و معرفی آن به مردم روسیه جهت پیشبرد و تسهیل در مراودات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد .

Share