حداد در حمع دانشجویان تبریز :

خاتمی با نقد هاشمی رئیس جمهور شد

به گزارش دیارمیرزا : کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت، اظهارنظرهای سیاسیون درمورد صلاحیت های کاندیداها درست نیست، تصمیم گیرنده نهایی شورای نگهبان و داور اصلی تعیین صلاحیت ها خود مردم و آرای آنهاست.

به گزارش دیارمیرزا :

غلامعلی حداد عادل ظهر امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت روش رسیدن به راه حل گفت: برای حل مشکلات اقتصادی روش رسیدن مقدم بر ارائه برنامه است و اعتماد کردن و احترام گذاشتن به متخصصان علم اقتصاد مبنای خروج از مشکلات است.

وی همچنین افزود: البته مشکل اقتصادی کشور با نظر یک نفر یا دو نفر عالم و اقتصاددان حل نمی شود و برای حل مشکلات باید وحدت و روحیه جمعی با هم پیوند بخورند تا از این تحریم ها و مشکلات سربلند بیرون بیاییم.

این فعال سیاسی ادامه داد: راه حل ها و برنامه ها باید با رصد توطئه های دشمنان و فسادها طراحی و اجرا شوند تا به نتیجه مطلوب برسند،برای خروج از مشکلات و تحمل مقاومت اقتصادی، علاوه بر تغییر سبک زندگی به روش اصیل اسلامی، باید راه حل های غیر کلاسیک به کار گرفته شوند.

حداد عادل در خصوص وحدت ملی و نقش آن در مقطع کنونی، گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اعتماد به نفس در ملت ما بوجود آمد و قوت گرفت، چون اگر ملتی اعتماد به نفس و خودباوری نداشته باشد،هر چیزی هم از ثروت های طبیعی داشته باشد،به درد نخواهد خورد چون اراده ای برای استفاده کردن از آنها ندارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: نمونه اش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که هم از حیث نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری، بعد از انقلاب با رویکردی انقلابی و اسلامی تشکیل شد و با تکیه بر وحدت و ایمان به همه عرصه ها  رسید که مظهر مجسم خودباوری امام راحل(ره) است.

وی با اشاره به اینکه ملت می تواند بر همه مشکلات غلبه کند، افزود: اگر ملت باور کند که خودش می تواند کشور را اداره کند و نیازی به نوکری غرب و اظهار نظرهای آنان ندارد،بر همه مشکلات غلبه می کند و با تکیه بر خدا ایرانی آباد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری متمدن است،گفت: تمدن ما هیچ وقت منقطع و به تاریخ سپرده نشده، بلکه این تمدن استمرار داشته و به برکت وجود مردمانی باهوش و مستعد و خداپرست حفظ شده و خواهد شد.

حداد عادل با اشاره به نامگذاری امسال از طرف رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، افزود: وحدت و دین مردم ایران قدرت لایزال ملی است  و اعتماد به اسلام در درجه اول و تکیه بر روح ملی مردم و جامعه زمینه ساز خلق حماسه خواهد بود و در این جمع دانشجویان به جهت علم و دانایی نقش بسزایی در تحقق این حماسه ها دارند و سرمایه بزرگی که ملت ایران در اختیار دارد اعتقاد به خدا است که به پشتوانه آن به پیشرفت های فرهنگی و اقصادی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه اصلا حدس نمی زد آقای هاشمی در انتخابات ثبت نام کند، افزود: تصور نمی کردم و احتمال هم نمی دادم که آقای هاشمی در ۸۰ سالگی تصمیم بگیرند برای این مسئولیت ثبت نام کنند، با توجه به شرایطی که ایشان دارند و از وضعیت بدنی وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر دارم، فکر نمی کردم که برای این مسئولیت مناسب باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: نکته ای که برای من مهم است این است که اصلاح طلبان با چه انگیزه ای او را انتخاب کرده اند چون اصلاح طلبان همیشه در دوران خاتمی و مجلس ششم از هاشمی انتقادهای شدیدی می کردند ، نمونه بارز آن هم نوشته ها و گزارشهایی بود که آن زمان در روزنامه های اصلاحات علیه هاشمی و خانواده ایشان چاپ می شد.

وی افزود: آقای خاتمی با انتقاد از دولت قبلی اش یعنی دولت هاشمی از مردم رای گرفت و رئیس جمهور شد ولی حالا چه شده است که این آقایانی که تا دیروز مخالف هم بودند الان یار و یاور هم شده اند، آیا اصلاح طلبان عوض شده اند یا آقای هاشمی؟چه شده است که دشمنان دیروز دوستان امروز شده اند؟!

حداد عادل افزود:شاید این سیاست به این جهت است که از سابقه و شهرت آقای هاشمی استفاده کنند تا بگویند دوباره اصلاح طلبان پیروز شدند و به میدان آمدند.

وی با تاکید فراوان بر ضرورت وحدت اصولگرایان هم گفت: معرفی کاندیدای واحد از طرف اصلاح طلبان باید اصولگرایان را مجاب کند که یک کاندیدای واحد را معرفی و همه به عنوان تیم به وی کمک کنند و این وحدت بین اصولگرایان دارای اهمیت دو چندانی است.

وی همه مردم و کاندیداها را ملزم به رعایت قانوان و پایبندی به آن دانست و افزود: توبه به روی همه باز است و اگر اصلاح طلبان قبول کنند که اشتباه کرده اند و به قانون پایبند باشند می توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

Share