عضو دایم کمیسیون تلفیق در نطق میان‌دستور :

جعفرزاده: نامزدهای ریاست جمهوری با برنامه بیایند+ فایل صوتی

به گزارش دیارمیرزا : عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در کشورمان مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با برنامه‌ریزی پا به صحنه انتخابات بگذارند.

به گزارش دیارمیرزا : غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سال حماسه سیاسی و اقتصادی، گفت: بعد از نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری انتظار می‌رود مسئولان در سه قوه نسبت به تحقق عملی این شعارها که مستلزم تدوین یک برنامه‌ریزی مدون است اقدام کنند و اقدامات نمایشی همانند تراکت‌ها و بنر جدا خودداری کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاندیداهای متعدد ریاست جمهوری آتی، ‌تصریح کرد: ابتدا باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که قحط‌ الرجال وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما نامزدها باید توجه داشته باشند فرمایشات مقام معظم رهبری برای تعیین شاخص ریاست جمهوری و بحث توانمندی‌های آنها است.jagarzadeh2-300x180

جعفرزاده افزود: اداره قوه مجریه کار مشکلی است، نامزدها باید انسان‌های با علم و حلم باشند و نرخ بالای بیکاری، تورم، حجم بالای نقدینگی مصوبات عمل نشده سفرهای استانی که مستلزم این است که نامزدها با ارایه برنامه مدون برای رفع این معضلات پا به صحنه انتخابات بگذارند و صرف اعلام کاندیداتوری مشکل را حل نخواهد کرد.

نماینده مردم رشت با اشاره به حوزه اشتغال، تصریح کرد: دولت مدعی ایجاد ۲.۵ شغل در یک سال بوده اما از سوی معاون رئیس جمهور اعلام می‌شود که توان ایجاد اشتغال ۲۰۰ هزار نفر در سال بیشتر وجود ندارد گرچه ما معتقدیم با نحوه عملکرد این دولت همین آمار نیز تحقق پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: من معتقدم در صورت وجود دولت مبتنی بر برنامه،‌ توان اشتغال‌زایی بیشتری در کشور خواهد داشت، ‌دولت فعلی با لاپوشانی نقص‌ها و کم‌کاری‌های دولت و سعی در دستکاری آمار نرخ تورم و نرخ بیکاری وارد و بانک مرکزی دست‌مایه‌ای را برای دولت فراهم کرده به نوعی وضعیت نابسامان کشور را مخفی جلوه دهد و راه‌های انتقادانه و کارشناسانه را مسدود کند.

جعفرزاده ادامه داد: هرگاه چشم‌انداز اقتصادی کشور با عدم شفافیت روبه‌رو شود، آسیب‌های جدی در کشور ایجاد می‌شود که متوجه مردم می‌شودو از سوی دیگر فضای بی‌اعتمادی بیشتری در کشور به وجود می‌آورد.

نماینده مردم رشت، ادامه داد: آنچه جوانان کشور را رنج می‌دهد بی‌عدالتی‌ها در جذب نیروها در امر اشتغال است، به عنوان مثال در استان گیلان در سه سال گذشته عمدتا فرزندان فرمانداران و نیروهای انتظامی بدون هیچ ضابطه‌ای مشغول به کار شده‌اند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود: بنده نمی‌توانم در حوزه انتخابیه خود پاسخگوی جوانان این منطقه باشم که چگونه دختر فرماندار و ایل و تبار مسئولان بدون هیچ ضابطه‌ای جذب شده‌اند، اما جوانان ولایت‌مدار و مذهبی دارای مدارک عالیه همچنان به دنبال کار باشد.

ایمن‌آبادی تصریح کرد: امیدوارم دولت با شعار گوش خراش عدالت محور به این تخلفات رسیدگی کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، توضیح داد: در بحث کشاورزی پیشرفت‌های قابل قبولی مشاهده نمی‌شود و تلاشی برای نوسازی و پیشرفت تکنولوژی این بخش شاهد هیچگونه تلاشی نبوده‌ایم./خانه ملت

majles920201فایل صوتی

Share