نخستین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

 به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از صنایع ما از جمله صنعت ریسندگی در استان از شهرت بسیاری برخوردار بوده اند گفت : این صنایع در گذشته در سطح استان نابود شدند و  صنعت ریسندگی ، بافندگی و ابریشم ما به واسطه قاچاق ضعیف شد و اکنون […]

 به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از صنایع ما از جمله صنعت ریسندگی در استان از شهرت بسیاری برخوردار بوده اند گفت : این صنایع در گذشته در سطح استان نابود شدند و  صنعت ریسندگی ، بافندگی و ابریشم ما به واسطه قاچاق ضعیف شد و اکنون به واسطه مبارزه با قاچاق به نقطه قوت خود رسیده است.

مهندس کیهان هاشم نیا همچنین افزود : بخشی از مشکلات مردم به عملکرد ما در مبادلات کالا و ارز مربوط       می شود که این امر ما را بر آن می دارد با دقت و تلاش بیشتری عمل کنیم.

وی خواستار توجه بیشتر به مرزها شد و تسهیل واردات و صادرات ، تجهیز مبادی ورودی و خروجی و تفویض اختیار را سه عامل مهم در موفقیت این بخش بیان کرد  و اظهار داشت : افتتاح بیشتر شعبات بانکهای خارجی در کشور و بانک های ایرانی در کشورهای دیگر موجب کاهش قاچاق ارز می شود .

در ادامه این نشست فداحسین مالکی نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم های غرب هم اکنون با ۱۵۴ کشور دنیا تبادلات تجاری دارد .

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از قاچاق افزود : در کشور ما با وجود مرزهای خشکی و دریایی طولانی و گسترده ، بهترین فرصت برای صادرات و واردات قانونی فراهم است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید به عنوان ساز و کار مناسب در این راستا قرار گیرد.

مالکی با اشاره به اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران به خصوص در سال ۹۱ صورت گرفته است ، گفت : تلاش مسئولان بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات و عبور از تنگناهاست.

 

 

در ادامه رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قاچاق آسیب جدی اقتصادی است ، گفت : تاکید مقام معظم رهبری به قوای سه گانه این است که به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند.

حشمتی ادامه داد : مبارزه با قاچاق با تمامی امکانات باید به خوبی انجام شود و دستگاههای قضایی هم به این مساله می پردازند.

همچنین در این جلسه سرپرست اداره کل انتظامی امنیتی استانداری گیلان به بیان موقعیت استان پرداخت و گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی این اقدامات لازم و کافی نیست.

موذن با بیان اینکه هر ساله روش کار برای ما مشخص می شود ، افزود : تعیین هدف و برنامه های تحقق هدف ، سرلوحه کاری ما در طول سال قرار  می گیرد.

وی برگزاری کارگروه های مختلف ، توجه به ابلاغیه مصوبه هیات دولت ، ابلاغ مصوبات به دستگاههای اجرایی ، انجام وظایف محوله ستاد مرکزی ، بازدید از مرزها و گمرکات و … را از جمله فعالیت های ستاد مبارزه با قاچاق در استان بیان کرد .

Share