صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی ۸۸ درصد رشد داشته است

به گزارش دیار میرزا به نقل از گیلانیان : پارسال ۲۹۸ هزار تن کالا شامل مواد معدنی و ساختمانی و محصولات کشاورزی از بندرگاه انزلی به خارج از کشور صادر شد. فرهاد منتصر کوهساری با بیان این مطلب گفت : میزان صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی در سال ماقبل ۱۵۸ هزار تن بود. وی در […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از گیلانیان : پارسال ۲۹۸ هزار تن کالا شامل مواد معدنی و ساختمانی و محصولات کشاورزی از بندرگاه انزلی به خارج از کشور صادر شد.

فرهاد منتصر کوهساری با بیان این مطلب گفت : میزان صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی در سال ماقبل ۱۵۸ هزار تن بود.bandar

وی در ادامه از تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۷۸۹ هزار تن کالا در بندرگاه انزلی و کاهش ۳۴ رصدی آن نسبت به سال ۹۰ خبر داد.

کوهساری تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندرگاه انزلی طی سال گذشته را یک هزار و ۲۳۲ فروند اعلام کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: سال ۹۱ ، ۳۳۲ هزار تن ترانزیت مواد نفتی نیز از بندرگاه انزلی صورت گرفت که این بخش نیز حاکی از کاهش ۲۴ درصدی است .

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله باری و هفت میلیون تن ظرفیت واقعی مهمترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر و سومین بندر مهم کشور بعد از بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی بشمار می رود.

نزدیکی با بندر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ،اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰میلیونی کشورهای تازه استقلال یافتـه شوروی سابق، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب ، واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد، و فراهم نمودن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران ، نزدیکی به بزرگترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی (۳۵ کیلومتر) و نزدیکی به استان های صنعتی همجوار از جمله ویژگی های بندرگاه انزلی است.

Share