دبیر جامعه وعاظ تهران در مراسم یادواره شهید ابوالحسن کریمی :

شورای نگهبان منحرفان را کنار می‌زند + حاشیه ها

به گزارش دیار میرزا حجت‌الاسلام جعفر شجونی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهید ابوالحسن کریمی دادستان اسبق انقلاب اسلامی در گیلان در مسجد قدس این شهر اظهار کرد: شهید کریمی انسان بزرگی بود و رفتار او در گفتار و نوشتار نمی‌گنجد. وی جایگاه شهید کریمی را در دل‌های مردم عنوان کرد و افزود: شهدا به […]

به گزارش دیار میرزا حجت‌الاسلام جعفر شجونی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهید ابوالحسن کریمی دادستان اسبق انقلاب اسلامی در گیلان در مسجد قدس این شهر اظهار کرد: شهید کریمی انسان بزرگی بود و رفتار او در گفتار و نوشتار نمی‌گنجد.

وی جایگاه شهید کریمی را در دل‌های مردم عنوان کرد و افزود: شهدا به دنبال حقیقت دین بودند و به مشکلات جامعه توجه داشتند.

شجونی با اشاره به اینکه بعضی از افراد در زمان حیات امام (ره) کنار ایشان می‌ایستادند و عکس می‌گرفتند، تصریح کرد: عده‌ای خیال می‌کنند در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌ایستند و عکس می‌گیرند تا قیامت باید مورد احترام باشند و در صحنه حفظ شوند.DSC07079

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران به هجمه سنگین فرهنگی دشمن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ سرد تنها یک رادیوی آمریکایی علیه شوروی برنامه پخش می‌کرد اما اکنون ۳۰۰ رادیو علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه پخش می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا، یادآور شد: یادواره شهدا باید همواره برگزار شود تا هشداری برای جامعه باشد و مردم بدانند که نفاق چه کرده است.

شجونی به رفتار منافقین در رژیم گذشته اشاره کرد و افزود: عبادت منافقین در زندان رژیم گذشته متفاوت با دیگران بود و ماموریت داشتند ریش بگذارند و نماز جماعت بخوانند.

دبیر جامعه وعاظ تهران خاطرنشان کرد: منافقین می‌خواستند روحانیت را از صحنه خارج کنند و به مردم دروغ می‌گفتند.

وی ادامه داد: جامعه پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی نیاز دارد درباره اوایل انقلاب بداند و از تجربه‌های گذشته استفاده کند.

*انحراف برای مردم تبیین شود

شجونی بر اطاعت از ولی فقیه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تا زنده‌ام نمی‌گذارم انقلاب اسلامی به انحراف برود و باید انحراف برای مردم تبیین شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اضافه کرد: بعضی از افراد که رئیس جمهور می‌شوند خود را در عرض رهبری می‌دانند در صورتی که رهبری و ولایت دارای جایگاه ویژه است.

وی همچنین با اشاره به فتنه سال ۸۸، بیان کرد: فتنه‌گران حق نداشتند مردم را به خیابان‌ها بکشانند و بدانند که مردم انقلاب و شهدای خود را نمی‌فروشند.

شجونی انقلاب اسلامی را وارث خون شهدا دانست و تصریح کرد: مبارزان بسیاری برای استقرار نظام اسلامی استقامت کردند و زیر شکنجه رژیم گذشته به شهادت رسیدند.

*شورای نگهبان منحرفان را کنار می‌زند

دبیر جامعه وعاظ تهران به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان در صحنه حضور دارد و منحرفان را کنار می‌زند.

وی روحانیت و مردم ایران را آگاه و در صحنه توصیف کرد و یادآور شد: آمریکا با وجود روحانیت و مردم بیدار ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

شهید ابوالحسن کریمی در ۱۳ فروردین سال ۱۳۶۵ در نزدیکی مسجد “تکیه‌بر” لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه منافقین قرار گرفت و با اصابت چند گلوله و با حالت سجده خونین به شهادت رسید./فارس

حاشیه ها :

  • استقبال پرشور مردم حزب الله شهر رشت در این مراسم به حدی بود که جای نشستن در مسجد قدس پیدا نمی شد
  • از نکاتی حاشیه ای دیگر در این مراسم حضور آقاجان زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان قبل از شروع مراسم تا انتها بود
  • عدم حضور استاندار وفرماندار رشت در این مراسم بسیار ملموس بود
  • در این مراسم حشمتی رییس کل دادگستری گیلان، نجف زاده مدیرکل آموزش و پرورش  از باتدای مراسم حضور داشتند
  • حجت الاسلام اشجری برخلاف همیشه در این مراسم در میان مردم نشسته بود
  • حضور پرتعداد مدیران و کارگزاران حج و زیارت گیلان در این مراسم بسیار بچشم می آمد
  • دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان  در این مراسم  در صف اول و روبه روی منبر نشسته بود
  • حضور عاقل منش و حسن خواه دو عضو شورای شهر رشت در این مراسم جالب بود
  • حجت الاسلام حسن زاده فومنی(بزرگ) به همراه پسرش (معاون سپاه گیلان)در اواسط مراسم در مجلس دیده شدند
  • در هنگام ورود به مسجد قدس اسماعیلی مدیرکل و طاهری معاون فرهنگی بنیاد شهید به حضار خیر مقدم می گفتند
  • در انتهای مراسم کتاب خودآموز زبان انگلیسی  شهید ابوالحسن کریمی به  شرکت کنندگان در مراسم اهدا شد
  • قبل از سخنرانی حاج آقا شجونی آقای نبوی دقایقی به مداحی و ذکر مصیبت بانوی دوعالم حضرت زهرا؛س؛ پرداختند
  • طبق معمول مراسم با تاخیر شروع شد و تا حدود ساعت ده  طول کشید

 

لینک گزارش تصویری مراسم شهید کریمی  در رشت و لاهیجان

 

تصاویر/مراسم شهید کریمی در مسجد قدس رشت

 

گزارش تصویری /مراسم سالگرد شهید ابوالحسن کریمی در لاهیجان

 

 

Share