هدف «فیلم آرگو» مشروعیت‌بخشی فشارها علیه ایران است

به گزارش دیارمیرزا ، دانیال سمیعی در همایش نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی «آرگو» در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه کسب عنوان برتر فیلم آرگو در جشنواره مطرح اسکار چهره این جشنواره بزرگ سینمایی را تخریب کرد، افزود: فیلم سینمایی آرگو شایستگی کسب عنوان برتر اسکار را […]

به گزارش دیارمیرزا ، دانیال سمیعی در همایش نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی «آرگو» در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه کسب عنوان برتر فیلم آرگو در جشنواره مطرح اسکار چهره این جشنواره بزرگ سینمایی را تخریب کرد، افزود: فیلم سینمایی آرگو شایستگی کسب عنوان برتر اسکار را نداشت.

*«آرگو» مردم ایران را هدف قرار داد

وی، افزود: فیلم سینمایی آرگو برخلاف دیگر فیلم‌های ضد ایرانی به جای هدف قرار دادن دولت‌ها و نظام اسلامی، مردم ایران را نیز مورد هدف قرار داده است.

کارشناس سینما، داستان فیلم آرگو را مغایر با واقعیت‌ها و اسناد تاریخی دانست و اظهار کرد: در این فیلم مردم ایران افرادی ساده‌لوح و بی‌منطق نشان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فیلم آرگو از نظر فنی موفق بوده است، تصریح کرد: فیلم آرگو این تفکر را در بین مخاطبان ایجاد می‌کند که مردم ایران قابل گفت‌وگو، منطق و مذاکره نیستند.

*هالیوود اسلحه مخفی آمریکا برای حکومت بر جهان است

این کارشناس سینما با تصریح بر اینکه پروژه آرگو هدف خود را به خوبی دنبال کرد، گفت: آرگو فیلمی مؤلف نبود و از نظر فنی شاخصه‌های برنده شدن در اسکار را نداشت و فیلم‌های بسیار بهتری نسبت به آن وجود داشتند.

وی اسکار را جشنواره‌ای آمریکایی خواند و افزود: برای جشنواره اسکار آمریکایی بودن فیلم‌ها مهم‌تر از مخاطبان بیشتر آن‌ها است.

سمیعی با بیان اینکه وظیفه هالیوود مشروعیت‌بخشی به سیاست خارجی آمریکا است، تصریح کرد: هالیوود اسلحه مخفی آمریکا برای حکومت بر جهان است.

*هدف «آرگو» مشروعیت‌بخشی برای افزایش فشارها بر ایران است

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی آرگو در راستای مشروعیت‌بخشی برای افزایش فشارها به ایران ساخته شده است.

کارشناس سینما، هدف هالیوود را مشخص کردن شیوه زندگی انسان‌ها دانست و افزود: هالیوود صنعتی است که با سرمایه‌داری اداره می‌شود.

سمیعی، «آرگو» را به معنای جزیره جدا افتاده نامید و یادآور شد: فیلم سینمایی آرگو به دنبال تغییر آرام در ذهنیت مخاطبان است.

وی با بیان اینکه تمام فیلم‌های هالیوودی به نوعی ضد ایرانی و مخالف با ارزش‌های دینی و ملی هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین به دلیل هم‌سویی با ارزش‌های آمریکایی مورد تجلیل قرار گرفت و جایزه اسکار را کسب کرد.

به گزارش فارس، همایش نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی «آرگو» با همت موسسه زمان بازگشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و بسیج دانشجویی دانشکده شهید چمران رشت برگزار شد./خبرگزاری فارس

Share