سد مخزنی در حال ساخت شهربیجار به نام آیت الله بهجت نامگذاری شد

به گزارش دیارمیرزا ‘کیهان هاشم نیا’ عصر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از سفر دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری به گیلان که برای به آب انداختن ناوشکن جماران ۲ انجام شد، افزود: رییس جمهوری در حاشیه این سفر پس از استماع گزارشات در مورد آخرین وضعیت سد مخزنی در حال […]

به گزارش دیارمیرزا ‘کیهان هاشم نیا’ عصر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از سفر دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری به گیلان که برای به آب انداختن ناوشکن جماران ۲ انجام شد، افزود: رییس جمهوری در حاشیه این سفر پس از استماع گزارشات در مورد آخرین وضعیت سد مخزنی در حال ساخت شهر بیجار، با پیشنهاد نامگذاری این سد به نام آیت الله بهجت موافقت کرد.

وی ادامه داد: رییس جمهوری همچنین از مقام علمی، معنوی و عرفانی این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر نیز تجلیل کرد.jpg13

نماینده عالی دولت در گیلان در رابطه با سد آیت الله بهجت گفت: ساخت این سد در دولت نهم آغاز شد و هم اکنون با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده، دارای ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

هاشم نیا با بیان اینکه سد آیت الله بهجت می تواند آب شرب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین کند، تصریح کرد: این سد اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به عنوان بزرگترین و کیفی ترین سدهای مخزنی ساخته شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آبگیری می شود.

سد بزرگ مخزنی آیت الله بهجت فومنی به عنوان تأمین‌کننده آتی آب شرب بیش از ۷۰ درصد مردم شهرهای مرکزی استان گیلان، در هشت کیلومتری امامزاده هاشم واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت در منطقه‌ای به نام دوآبان بر روی رودخانه زیلکی که از دامنه‌های قله درفک سرچشمه می‌گیرد، در حال ساخت است.

سد آیت الله بهجت از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی به ارتفاع ۹۰ متر و کل حجم بتن‌ریزی بدنه ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حجم کل خاک‌برداری بدنه سد ۷۸ هزار مترمکعب و حجم کل خاک‌ریزی بدنه نیز سه میلیون و ۸۸۰ هزار مترمکعب است

Share