مشروح نشست خبری اعضای ائتلاف 3 گانه اصولگرایان؛

حداد: جبهه پایداری نباید باعث تفرقه شود/ قالیباف:ائتلاف ما سیاسی نیست، ریشه در دیانت ما دارد/ولایتی:جامعتین به تصمیم برسد تبعیت می‌کنیم

دیارمیرزا: غلامعلی حداد عادل، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی طی نشستی تحت عنوان ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان به تشریح مواضع ائتلاف پرداختند و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه گزیده ای از این نشست را ملاحظه می کنید.

به گزارش دیارمیرزا  _ غلامعلی حداد عادل، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی طی نشستی تحت عنوان ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان به تشریح مواضع ائتلاف پرداختند و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه گزیده ای از این نشست را ملاحظه می کنید.

حداد عادل:
قالیباف با جبهه پایداری جلسه مشترک می گذارد/ ۳ گروه از تشکیل ائتلاف سه‌گانه ناراضی‌اند/وصله‌ جدایی از علما و روحانیت به ما نمی‌چسبد/ جبهه پایداری دقت کند تا در انتخابات باعث تفرقه نشود/ستادهای انتخاباتی قالیباف در اختیار نامزد نهایی خواهد بود/ ائتلاف سه‌گانه هیچگاه نگفته تنها ما اصلح هستیم
غلامعلی حداد عادل در نشست سراسری ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با بیان اینکه نعمت خداوند در عصر فعلی شامل حال ما شده است، گفت: باید به این نکته توجه کنیم که ملت ایران قبل از انقلاب مردمی مظلوم و محروم بود اما خداوند امروز عنایت زیادی به ما کرده نباید به هیچ وجه دوران قبل از انقلاب را فراموش کنیم و با مقایسه می‌توانیم بفهمیم که امروز چه نعمتی نصیب ما شده است.

حداد عادل به پیام‌های ائتلاف سه‌گانه به جامعه اشاره کرد و  افزود: پیام ائتلاف سه‌گانه به مردم باید این باشد که ما وحدت را فراموش نکرده‌ایم. گیج نشده‌ایم و در اختلاف‌های اخیر راه خود را گم نکرده‌ایم. پیام دیگر ائتلاف برنامه داشتن برای آینده کشور است و ما اعلام کرده‌ایم که با برنامه و تیم وارد انتخابات شده‌ایم.

وی تاکید کرد: اینگونه نیست که بخواهیم از فردای بعد از رای آوردن به دنبال تیم و برنامه باشیم بلکه از همین حالا با تقسیم‌بندی وظایف تلاش می‌کنیم نیروهای پاک، خدمتگذار و با تجربه موجود در کشور را جمع کنیم و آنها را به خدمت امیدوار کنیم. همه تلاش ما این است که از ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی در ۳۴ سال اخیر استفاده کنیم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیران زیادی دیده‌ایم که بی‌دلیل بیکارند و افراد زیادی که بی‌دلیل سر کارند. ما باید این موضوع را جبران کنیم و چتری بگسترانیم که همه نیروهای معتقد به نظام در آن حضور داشته باشند.

حداد عادل با اشاره به اینکه پیام ائتلاف سه‌گانه باید کاهش درگیری، اختلاف و تضاد در کشور باشد، اظهار داشت: حق مردم این نیست که هر روز شاهد درگیری میان مسئولان و تضاد و  اختلاف در کشور باشند. هیچ دلیلی وجود ندارد به جای شکر نعمت چنگ به صورت یکدیگر بزنیم.

وی با اشاره به  اینکه باید چهره عقلانی و قابل اعتماد از حکومت اسلامی به مردم معرفی کنیم افزود: هیچ چیز بدتر از آ ن نیست که مردم اعتماد خود به عقلانی بودن حکومت را از دست بدهند. لذا باید چهره عقلانی دولت را بازسازی کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: باید تلاش کنیم که در سال ۹۲ انتخابات خوب و انتخاب خوبی داشته باشیم.

حداد عادل با اشاره به اینکه تلاش ما این است که همفکری و ائتلاف را ادامه دهیم افزود: خدا را شکر می‌کنیم که امکان خدمت به مردم به هر اسمی برای ما در آینده وجود داشته باشد و می‌خواهیم ایران اسلامی سرافرازی داشته باشیم و مردمی که به برکت انقلاب اسلامی رفاه مادی و سعادت معنوی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها در چند وقت اخیر عبارت ۲+۱ را در مورد ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان به کار می‌برند و می‌گویند فلانی یک است و دیگران ۲ اظهار داشت: همه ما جدا از وحدت صفر هستیم و یک و ۲ بیخود است. همه ما باید با هم باشیم و  اگر با هم نباشیم صفر است.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان  تصریح کرد: امیدواریم‌ آینده کشور همراه با خیر و صلاح باشد و ما هم در این آینده خوب شریک باشیم.

حداد عادل در ادامه در خصوص تخریب ائتلاف سه‌گانه از سوی جریان‌های فتنه و انحراف نیز گفت: ما نمی‌توانیم جلوی دهان دیگران را ببندیم و یا مسلط بر کار دیگران باشیم. تنها کار ما باید این باشد که پاسخگوی تخریب‌ها باشیم.

وی همچنین در خصوص تحریم‌های اقتصادی از سوی دشمنان اظهار داشت: یکی از خصوصیات زمان فعلی تحریم اقتصادی، فشار اقتصادی و  ایجاد نارضایتی از سوی دشمنان است و نباید شک داشته باشیم که آمریکایی‌ها این تحریم‌ها را برقرار کردند تا بذری از مشکلات اقتصادی را در جامعه پراکنده کنند تا بتوانند در انتخابات آتی درو کنند.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها با اتخاذ تحریم‌ها می‌خواهند فرصت را به دست افرادی بدهند که آنها بگویند وضعیت فعلی اقتصادی حاصل کار اصولگرایان بوده و با روی کار آمدن ما تحریم و فشارهای اقتصادی کمتر می‌شود.

حداد عادل تاکید کرد: باید تا انتخابات ریاست جمهوری، دولت و مجلس دست به دست هم دهند تا فشار گرانی و مشکلات اقتصادی کم شود. البته به هیچ وجه نمی‌توان واقعیت مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ائتلاف سه‌گانه هیچگاه نگفته تنها ما اصلح هستیم و کسی حق ورود به دنیای سیاست را ندارد. ما برای رضای خدا وارد عرصه شده‌ایم و حتی اگر تشخیص دهیم که فردی خارج از ائتلاف شایستگی‌های زیادی دارد، به او کمک می‌کنیم تا رای بیاورد.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در این نشست در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی محمد باقر قالیباف به صورت مجزا گفت: آقای قالیباف به اعضای ائتلاف اعلام کردند که من با استفاده از امکانات و با  اتکا به دوستانم ستادهای انتخاباتی خود را راه‌اندازی کرده‌ام، اما همه در اختیار نامزد نهایی ائتلاف خواهد بود.

حداد عادل تصریح کرد: اگر کسی در شهرستانها نیز به بنده برای رای‌دادن اظهار تمایل کند، به او می‌گویم تنها از خروجی نهایی ائتلاف سه‌گانه حمایت کند. لذا آقای قالیباف نیز اگر در حال حاضر ستادی تشکیل داده به ستادهای مشترک تعلق دارد.

وی در خصوص موضع‌گیری ائتلاف سه‌گانه درباره جبهه پایداری و جریان انحرافی گفت: تکلیف ما با جریان انحرافی روشن است و نیازی به توضیح ندارد. تنها ملاک و میزان ما رهبر معظم انقلاب است و هر جریان سیاسی را با معیار رهبری می‌سنجیم. بنابراین درباره جریان انحرافی بحثی نیست.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان به جبهه پایداری اشاره کرد و گفت: ما به جبهه پایداری احترام می‌گذاریم و گفتمان آنها در خصوص فتنه و انحراف با ائتلاف سه‌گانه مشترک است و آن را درست می‌دانیم. همچنین همواره نهایت ارادت را نسبت به آیت‌الله مصباح یزدی داشته‌ایم.

حداد عادل افزود: حرف ما این است که جبهه پایداری باید دقت لازم را انجام دهد تا در انتخابات ریاست جمهوری باعث تفرقه نشود. چرا که نه آنها به جایی می‌رسند و نه افرادی که اصولگرا هستند و اسما به جبهه پایداری تعلقی ندارند.

وی در خصوص انتقاد جبهه پایداری نسبت به موضعگیری‌های محمدباقر قالیباف گفت: آقای قالیباف اعلام آمادگی کردند که در جلسه‌ای مشترک با جبهه پایداری به ابهامات آنها توضیح می‌دهد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه باید بدبینی خود را نسبت به افراد و جریان‌ها کم کنیم گفت: باید بین خود و خدا بگوییم چه مقدار موضعگیری‌های ما مستند به واقعیت است و چه مقدار از بدبینی است. البته هیچ کس خالی از اشتباه نیست.

حداد عادل با تاکید بر  اینکه همه کارها در هر زمانی اصلاح شدنی نیست، افزود: رئیس جمهور، شهردار، مجلس و مسئولان برای اصلاح هر چیزی نیاز به زمان دارند.

وی همچنین به مقبولیت ائتلاف سه‌گانه در میان مردم اشاره کرد و افزود: تا آنجا که ما با عامه مردم و علما و روحانیت صحبت کرده‌ایم احساس‌شان خوشایند بوده و گفته‌اند که کار درستی انجام داده‌اید.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه ۳ گروه از تشکیل ائتلاف سه‌گانه ناراضی‌اند، افزود: گروه اول اصلاح‌طلبان هستند. طبیعی است که آنها دوست دارند تکثر در میان اصولگرایان زیاد شود تا بتوانند به پیروزی برسند. البته لازم نیست که این موضوع را علنی اعلام کنند، بلکه شاهد بودیم که روزنامه‌های آنها از روز اول تخریب، تضعیف و شایعه‌سازی علیه ائتلاف را شروع کردند.

حداد عادل  ادامه داد: گروه دوم بعضی از افراد بودند که تصمیم داشته و دارند که وارد عرصه ریاست جمهوری شوند و هنگامی که دیدند ائتلافی پیدا شده که ۳ نفر می‌خواهند با هم متحد شوند، احتمال پیروزی خود را کم دیدند و از  ائتلاف ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: گروه سوم ناراضی از ائتلاف سه‌گانه بعضی از احزاب و تشکل‌‌ها هستند که انتظار داشتند کسی تصمیمی نگیرد تا آنها خودشان سازوکاری طراحی کنند و بگویند ما در انتخابات تاثیرگذار هستیم. البته تجربه نشان داده اینگونه  اقدامات نتیجه نمی‌دهد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری هیچگاه حزب‌مدار نبوده و احزاب تاثیر چندانی در انتخابات نداشتند و بسیار بعید بوده که از مذاکرات میان احزاب نتیجه‌ای حاصل شود.

حداد عادل ادامه داد: احتمال اینکه ما ۳ نفر با هم کنار بیاییم بسیار بیشتر از این بود که احزاب بخواهند کاری کنند و جنگ احزاب راه بیفتد.
وی تاکید کرد: بسیاری در چند وقت اخیر نارضایتی خود را از ائتلاف سه‌گانه پشت این موضوع پنهان می‌کنند که ائتلاف از علما و جامعتین جدا شده است. در حالی که ائتلاف سه‌گانه خود را از روحانیت جدا نمی‌داند و متعهد به علما است. این وصله‌ها به هیچ وجه به ما نمی‌چسبد که در مقابل روحانیت و جامعتین راه دیگری در پیش گرفته‌ایم.

محمد باقر قالیباف :
                               ائتلاف سیاسی نیست/ اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود باید در دینداری ما شک کنید
محمد باقر قالیباف در نشست سراسری اعضای ائتلاف سه گانه که امروز چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه این ائتلاف یک ائتلاف سیاسی نیست؛ بلکه یک ائتلاف مکتبی و اعتقادی است، خاطرنشان کرد: اینکه این ائتلاف سیاسی نیست به این معنا نیست که ما سیاسی نیستیم. این بدین معناست که نمی خواهیم مکر و حیله بکنیم و از جنس کاسه به دست بگیر و بده و بستان احزابی نیست.

وی تصریح کرد: سیاست ما عین دیانت ماست که ریشه آن در مجاهدت، محبت و گذشت است.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود باید در دینداری ما شک کنید، گفت: ما مدیون همرزمان و خون هزاران شهید هستیم و به خاطر همان ارزشها دور هم جمع شده ایم که آن ارزشها را احیا کنیم ، اگر راهی غیر از این رفتیم ریاکار هستیم.

وی افزود: امروز منکر در جامعه، ارزش و  ارزش تبدیل به منکر شده است.

قالیباف ضمن انتقاد از برخی شائبه ها در مورد کاندیداتوری اش گفت: برخی ها می گویند قالیباف فقط بدنبال ریاست جمهوری است، من انقلاب را طعمه نمی دانم چرا که این کار تهدید فرهنگ امام و تهدید انقلاب است.

وی با بیان اینکه اگر مردم ما دچار مشکل اقتصادی باشند مقاومت آنها دچار خدشه می شود، گفت: در جامعه ای که نیاز مادی داشته باشد و معیشت آن حل نشود فساد می آید، تبعیض می آید، جاسوس می آید و چنین مردمی در برابر هر قدرتی سر تسلیم فرود می آورند، بنابراین باید در برابر این مشکلات تصمیم الهی و عقلانی بگیریم.

وی با بیان اینکه انتخابات سال ۹۲ تنها انتخاب رئیس قوه مجریه نیست، افزود: ما تنها در انتخابات مدیر اجرایی کشور را انتخاب نمی کنیم.

وی با بیان اینکه هدف این ائتلاف آن است که یک هم افزایی در جامعه ایجاد کند، گفت: شاید من با آقایان حداد ، ولایتی در موضوعات کاری و اجرایی سلایق متفاوت داشته باشیم اما کسانی که قرار است در یک دولت و در یک سازمان با هم کار کنند مهم این است که مبانی ، رویکرد و جهتشان درست باشد.

وی با بیان اینکه اگر بر چالش ها و خطرات پیش رو اشراف داشته باشیم حتما به اتفاق نظر دست پیدا خواهیم کرد، گفت: اگر احساس کردیم نفس و خواسته خودمان را بر منافع جامعه ترجیح دادیم باید در دینداری ما شک کرد و تمام تلاش ما این است که در مکانیزمی با دیگر دوستان عمل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در جامعه تخریب به یک منکر بزرگ تبدیل شده و متاسفانه مسئولانی که خود باید در این زمینه الگو باشند و دیگران را به آرامش دعوت کنند بداخلاقی هایی از سوی آنان سر می زند، هر چند که اینها حاصل اشکالاتی است که کاشتیم  و امروز باید درو کنیم.

نشست سراسری اعضای ستادهای ائتلاف سه گانه با حضور علی اکبر ولایتی ، محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل صبح چهارشنبه برگزار شد.

علی اکبر ولایتی یکی از اعضای ائتلاف سه گانه در این نشست با بیان اینکه بسیاری از بزرگان جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و دانشگاهیان از ائتلاف سه گانه حمایت کرده اند، گفت: در جلساتی که با علمای بزرگ داشتیم ایشان اصل این فکر را مثبت توصیف کردند.

وی افزود: تاکنون دیدارهایی با آیت الله یزدی و مهدوی کنی داشتیم و قدم به قدم آینده خود را با این بزرگان چک می کنیم.

ولایتی با اشاره به تفاوت ائتلاف سه گانه با ائتلاف هایی که احزاب تشکیل می دهند، گفت: این ائتلاف با ائتلاف احزاب متفاوت است که بعد از تشکیل دولت بگویند این سهمیه برای فلان حزب است. کسانی که در این ائتلاف برای همکاری انتخاب شده اند هم به لحاظ تعهد و هم به لحاظ کارآیی تاکنون سابقه خوبی از خود نشان داده اند.

وی داشتن تعهد، تخصص و کارآمدی را برای انتخاب اعضای دولت و انتخاب یک مسئول ضروری دانست و گفت: داشتن تجربه برای انتخاب یک مسئول بسیار مهم است چرا که تجربه ای که در طول سالها خدمت به دست می آید یک تجربه گرانسنگی است.

این عضو ائتلاف سه گانه افزود: امروز می بینم افرادی به سمت و پست های بالایی رسیدند که شایستگی آن را ندارند، بنابراین انتخاب یک مدیر باید بر اساس دو اصل کارآیی و پایبندی به نظام باشد.

ولایتی همچنین در واکنش به تعبیر ۱+۲ برای ائتلاف سه گانه تصریح کرد: تفسیرهای  متفاوتی از ائتلاف سه گانه تاکنون ارائه شده اما باید بدانند که این سه نفر با یکدیگر توافق کردند و هسته اولیه یک تفاهم را شکل دادند و هرگز زیر توافقات خود نخواهند زد.

وی افزود: برای همین ائتلاف سه نفره تاکنون تفسیرها و تعبیرهای مختلفی مطرح شده و خبرهای دروغ و متناقضی از ما زده می شود چه برسد به اینکه تعداد این ائتلاف بیشتر بود.

ولایتی همچنین با اشاره به ویژگی های دولت آینده گفت: دولت آینده باید کفایت مدیریت صحنه داخلی و خارجی را داشته و در تبعیت از رهبری در جهت محقق ساختن سیاست های کلی نظام و برنامه های تعیین شده قدم برداشته و با دیگر قوه ها و دستگاههای نظام هماهنگ باشد.


مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه رابطه دولت و مجلس نباید به صحنه زورآزمایی تبدیل شود، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد مردم با حسرت به این موضوع نگاه خواهند کرد و از اینکه زحمت های چند دهه آنان برای انقلاب با این گونه اعمال پایمال می شود ناراحت خواهند شد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور مردم  این را نشان می دهد که آنان خود را صاحب اصلی انقلاب می دانند و به رفتار و گفتار مسئولین توجه نمی کنند. شکل حضور مردم در مراسم ملی و حضور همگانی آنان بدون هیچ گونه مطالبه خاص و فراتر از حقوقشان برای مسئولان درس است تا یاد بگیرند بدون ادعا کنار هم باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

در ادامه این نشست ولایتی در مورد رایزنی های ائتلاف سه گانه با دیگر گروههای سیاسی گفت: رایزنی با افراد و گروه های سیاسی وفادار به نظام و رهبری توسط ائتلاف سه گانه انجام می گیرد .

این کاندیدای احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با آیت الله مهدوی کنی ، آیت الله یزدی و با دیگر بزرگان نیز دیدارهایی داشته ایم و آنچه که مهم است در تمام این دیدارها بزرگان و شخصیت های سیاسی از این فکر استقبال کرده اما ضمنا توصیه های تکمیلی و ترمیمی داشتند که ما نیز در تلاشیم به این توصیه ها عمل کنیم.

وی در مورد توافقاتشان با دیگر گروه های سیاسی گفت: برخی شخصیت ها و گروه های سیاسی درخواست ملاقات داشتند و با آنان گفتگو کردیم ملاک اصلی و مهم برای پیوستن به ائتلاف سه گانه از خودگذشتگی است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: ما همچنان به تلاش خود برای وحدت اردوگاه اصولگرایی ادامه می دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

ولایتی همچنین با اشاره به تشکیل سه کارگروه سیاسی- بین المللی، اجتماعی- فرهنگی و زیربنایی – اقتصادی در ائتلاف سه گانه گفت: ما سه شاخه مهم حکومتی را در این ائتلاف تشکیل دادیم و بسیاری از اصولگرایان از جمله اعضای ستاد و همچنین خارج از ستاد با توجه به تخصص و علاقه شان عضو این کمیته ها خواهند شد.

وی همچنین در واکنش به این ادعا که ائتلاف سه گانه جدای از روحانیت عمل می کند، گفت: شما مطمئن باشید ما کاری نمی کنیم که با جامعتین در تضاد باشیم.

ولایتی افزود: اگر جامعتین به تصمیم مشترکی برسند، ما نیز از آن تصمیم تبعیت خواهیم کرد.

ولایتی با بیان اینکه مشاور مقام معظم رهبری بودن برای من از هر پست و مقامی بالاتر است، تصریح کرد: اگر به میدان آمدیم به این دلیل بوده است که خلاف تکلیف عمل نکرده باشیم بنابراین هرکسی را که علما بر روی آن اتفاق نظر کنند این جمع که ستون فقراتش علما هستند اولین کسی که از رای آنان اطاعت می کند ما هستیم.

علی اکبر ولایتی:
جامعتین به تصمیم برسد تبعیت می‌کنیم / قدم به قدم آینده خود را با این بزرگان چک می کنیم

علی اکبر ولایتی یکی از اعضای ائتلاف سه گانه در این نشست با بیان اینکه بسیاری از بزرگان جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و دانشگاهیان از ائتلاف سه گانه حمایت کرده اند، گفت: در جلساتی که با علمای بزرگ داشتیم ایشان اصل این فکر را مثبت توصیف کردند.

وی افزود: تاکنون دیدارهایی با آیت الله یزدی و مهدوی کنی داشتیم و قدم به قدم آینده خود را با این بزرگان چک می کنیم.

ولایتی با اشاره به تفاوت ائتلاف سه گانه با ائتلاف هایی که احزاب تشکیل می دهند، گفت: این ائتلاف با ائتلاف احزاب متفاوت است که بعد از تشکیل دولت بگویند این سهمیه برای فلان حزب است. کسانی که در این ائتلاف برای همکاری انتخاب شده اند هم به لحاظ تعهد و هم به لحاظ کارآیی تاکنون سابقه خوبی از خود نشان داده اند.

وی داشتن تعهد، تخصص و کارآمدی را برای انتخاب اعضای دولت و انتخاب یک مسئول ضروری دانست و گفت: داشتن تجربه برای انتخاب یک مسئول بسیار مهم است چرا که تجربه ای که در طول سالها خدمت به دست می آید یک تجربه گرانسنگی است.

این عضو ائتلاف سه گانه افزود: امروز می بینم افرادی به سمت و پست های بالایی رسیدند که شایستگی آن را ندارند، بنابراین انتخاب یک مدیر باید بر اساس دو اصل کارآیی و پایبندی به نظام باشد.

ولایتی همچنین در واکنش به تعبیر ۱+۲ برای ائتلاف سه گانه تصریح کرد: تفسیرهای  متفاوتی از ائتلاف سه گانه تاکنون ارائه شده اما باید بدانند که این سه نفر با یکدیگر توافق کردند و هسته اولیه یک تفاهم را شکل دادند و هرگز زیر توافقات خود نخواهند زد.

وی افزود: برای همین ائتلاف سه نفره تاکنون تفسیرها و تعبیرهای مختلفی مطرح شده و خبرهای دروغ و متناقضی از ما زده می شود چه برسد به اینکه تعداد این ائتلاف بیشتر بود.

ولایتی همچنین با اشاره به ویژگی های دولت آینده گفت: دولت آینده باید کفایت مدیریت صحنه داخلی و خارجی را داشته و در تبعیت از رهبری در جهت محقق ساختن سیاست های کلی نظام و برنامه های تعیین شده قدم برداشته و با دیگر قوه ها و دستگاههای نظام هماهنگ باشد.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه رابطه دولت و مجلس نباید به صحنه زورآزمایی تبدیل شود، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد مردم با حسرت به این موضوع نگاه خواهند کرد و از اینکه زحمت های چند دهه آنان برای انقلاب با این گونه اعمال پایمال می شود ناراحت خواهند شد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور مردم  این را نشان می دهد که آنان خود را صاحب اصلی انقلاب می دانند و به رفتار و گفتار مسئولین توجه نمی کنند. شکل حضور مردم در مراسم ملی و حضور همگانی آنان بدون هیچ گونه مطالبه خاص و فراتر از حقوقشان برای مسئولان درس است تا یاد بگیرند بدون ادعا کنار هم باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

در ادامه این نشست ولایتی در مورد رایزنی های ائتلاف سه گانه با دیگر گروههای سیاسی گفت: رایزنی با افراد و گروه های سیاسی وفادار به نظام و رهبری توسط ائتلاف سه گانه انجام می گیرد .

این کاندیدای احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با آیت الله مهدوی کنی ، آیت الله یزدی و با دیگر بزرگان نیز دیدارهایی داشته ایم و آنچه که مهم است در تمام این دیدارها بزرگان و شخصیت های سیاسی از این فکر استقبال کرده اما ضمنا توصیه های تکمیلی و ترمیمی داشتند که ما نیز در تلاشیم به این توصیه ها عمل کنیم.

وی در مورد توافقاتشان با دیگر گروه های سیاسی گفت: برخی شخصیت ها و گروه های سیاسی درخواست ملاقات داشتند و با آنان گفتگو کردیم ملاک اصلی و مهم برای پیوستن به ائتلاف سه گانه از خودگذشتگی است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: ما همچنان به تلاش خود برای وحدت اردوگاه اصولگرایی ادامه می دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

ولایتی همچنین با اشاره به تشکیل سه کارگروه سیاسی- بین المللی، اجتماعی- فرهنگی و زیربنایی – اقتصادی در ائتلاف سه گانه گفت: ما سه شاخه مهم حکومتی را در این ائتلاف تشکیل دادیم و بسیاری از اصولگرایان از جمله اعضای ستاد و همچنین خارج از ستاد با توجه به تخصص و علاقه شان عضو این کمیته ها خواهند شد.

وی همچنین در واکنش به این ادعا که ائتلاف سه گانه جدای از روحانیت عمل می کند، گفت: شما مطمئن باشید ما کاری نمی کنیم که با جامعتین در تضاد باشیم.

ولایتی افزود: اگر جامعتین به تصمیم مشترکی برسند، ما نیز از آن تصمیم تبعیت خواهیم کرد.

ولایتی با بیان اینکه مشاور مقام معظم رهبری بودن برای من از هر پست و مقامی بالاتر است، تصریح کرد: اگر به میدان آمدیم به این دلیل بوده است که خلاف تکلیف عمل نکرده باشیم بنابراین هرکسی را که علما بر روی آن اتفاق نظر کنند این جمع که ستون فقراتش علما هستند اولین کسی که از رای آنان اطاعت می کند ما هستیم.

Share