جزئیات “یارانه سبز” محسن رضایی

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در راس برنامه‌های من وجود دارد عبور از شرایط  اقتصادی کنونی کشور است که با تحریم‌ناپذیر کردن اقتصادمان بتوانیم وضعیت مطلوبی را برای آینده کشور به وجود آوریم. وی افزود: یارانه‌های موجود که در کشور در […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در راس برنامه‌های من وجود دارد عبور از شرایط  اقتصادی کنونی کشور است که با تحریم‌ناپذیر کردن اقتصادمان بتوانیم وضعیت مطلوبی را برای آینده کشور به وجود آوریم.

وی افزود: یارانه‌های موجود که در کشور در حال پرداخت است با هدف جبران افزایش قیمت فرآورده‌های انرژی بوده که لازم است در کنار این یارانه‌ها یک یارانه تولیدی به بخش کشاورزی داده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این احساس نیاز به ویژه در شرایط تحریم‌های اقتصادی کنونی بیشتر وجود دارد و یکی از فوری‌ترین کار‌های کشور و از عوامل عبور از فشار‌های بین‌المللی، تقویت بخش کشاورزی از طریق یارانه سبز است.

یارانه سبز به چند منظور داده می‌شود

رضایی ادامه داد: از اهداف یارانه سبز مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح بذر و خاک، بیمه کردن محصولات زراعی و کشاورزی و قدرت بخشیدن به صنایع تولیدی برای افزایش درآمد زارعان است.

وی همچنین گفت: ۵۰ درصد از این یارانه به صورت جبرانی و بلاعوض و ۵۰ درصد دیگر با وام دادن به کشاورزان و برای تعدیل قیمت‌های کالایی که دولت مانند گندم از زارعان می‌خرد اختصاص می‌یابد تا در تولید محصولات کشاورزی که امنیت غذایی کشور به آن وابستگی دارد هزینه ‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: حفظ امنیت غذایی در سال‌های آینده برای ما یک مسئله استراتژیک و راهبردی است و یارانه سبز تنها به بخش کشاورزی داده می‌شود و در راستای جبران یارانه‌های فعلی است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید به درگیری‌های سیاسی در کشور پایان داد و بر همین اساس مسئله تحمل‌پذیری و گفت‌و‌گو را به صورت جدی دنبال کرد.

وی افزود: جناح‌های سیاسی، افراد، فعالان سیاسی و دولت‌مردان باید در مرحله نخست به نقد و گفت‌و‌گو عادت کنند تا اختلافات بین آنها برطرف و از شدت آنها کم شود تا به صورت معقول به اداره کشور بپردازیم.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از اقتصاد اولویت من فرهنگ است چراکه باید به یک جامعه آرمانی در کشور برسیم که هنوز فاصله بسیاری با آن داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما نیاز به یک جامعه توحیدی داریم که هم مدنی باشد و هم اخلاقی و اعتقادی، گفت: در حقیقت جامعه توحیدی ضمن اینکه نظم، انضباط، رعایت حقوق و عدالت را در خود دارد، از فضای اخلاقی و کرامت انسانی نیز برخوردار است.

وی اظهار داشت: داشتن جامعه توحیدی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده که ما باید با تقویت فرهنگ و اخلاق و روابط مناسب اجتماعی و خانوادگی به آن تحقق بخشیم و از شهرسازی و معماری و هنر نیز باید کمک بگیریم تا این جامعه آرمانی و توحیدی در کشور ما شکل گیرد.

رضایی اضافه کرد: جامعه حتی اگر مدنی باشد اما اخلاق نداشته و اعتقادات در آن ضعیف باشد، در ایران پیاده نمی‌شود و تحقق نمی‌یابد چراکه این مسائل برای مردم کشور ما مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها یکی از ارکان مهم مردم‌سالاری دینی هستند و ما بدون آنها نمی‌توانیم به انتخاب درست در کشور برسیم چراکه تصمیم‌گیری صحیح مسئولان و مردم بستگی به شفافیت اطلاعات و دسترسی به اخبار دارد.

وی با بیان اینکه پاسخگو کردن حکومت جز از طریق رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست، ابراز داشت: باید هرگونه محدودیتی را که برای رسانه‌ها وجود دارد و به انتخاب درست مردم صدمه می‌زند و یا به فرار مسئولان از پاسخگویی کمک می‌کند، از میان برد.

رضایی ادامه داد: باید فرهنگ گفتمانی را تقویت کرد و لازم است ادب و فرهنگ در رسانه‌ها به گونه‌ای باشد که اگر نقدی صورت گرفت همگان بدانند که به نفع منافع کشور و دفاع از حق از دست رفته‌ای است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون مطبوعات مشکلات بسیاری دارد چراکه هرکسی با برداشت خود از آن اقداماتی را انجام می‌دهد که لازم است این قوانین اصلاح شوند تا آرامش به رسانه‌ها بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیش از آنکه با زبان اعتقاد خود را به ولایت فقیه بیان کنیم نیاز به عمل و اطاعت از این اصل داریم چراکه ثبات عملی در ولایت‌پذیری دو ویژگی مهم است.

رضایی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دو سال پیش طرح یارانه‌ها را به رئیس جمهور ارائه دادم اما به طرح‌های من گوش فرا داده نشد.

Share