اسکله تفریحی‌گردشگری بندرانزلی آماده افتتاح است

به گزارش دیار میرزا فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت اجرای طرح توسعه بندرانزلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن در بحث تحریم علیه ایران اقدام‌هایی را صورت داده است اما می‌خواهیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. وی ادامه داد: در بحث توسعه بنادر […]

به گزارش دیار میرزا فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت اجرای طرح توسعه بندرانزلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن در بحث تحریم علیه ایران اقدام‌هایی را صورت داده است اما می‌خواهیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در بحث توسعه بنادر استان به‌ویژه بندرانزلی اقدام‌های خوب و برجسته‌ای صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بحث زیرساخت‌های بندری و ساخت اسکله‌های جدید در دست اقدام است، گفت: احداث اسکله‌های کالای عمومی و سوختی در دستور کار ما قرار دارد.

وی آغاز این پروژه‌ها را به اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این پروژه‌ها در حال انجام است و به منظور افزایش ظرفیت بندر انزلی از آن استفاده می‌کنیم.

منتصرکوهساری درباره بهره‌برداری ترمینال مسافری و اسکله تفریحی‌گردشگری بندرانزلی، یادآور شد: این پروژه آماده بهره‌برداری است.

وی ساخت ۲۰ هزار متر مربع انبار جدید در بندر انزلی را در دستور اقدام دانست و خاطرنشان کرد: با ساخت این مقدار، انبارهای بندرانزلی به ۴۰ هزار متر مربع افزایش می‌یابند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از ساخت سیلوی غلات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ریالی و ارزی خبر داد و متذکر شد: ظرفیت این سیلوها به میزان ۱۵ هزار تن است.

وی تکمیل و توسعه موج‌شکن‌های بندرانزلی و استحصال اراضی را از دیگر اقدام‌های توسعه‌ای این بندر عنوان کرد.

منتصرکوهساری با بیان اینکه حدود ۱۵۵ میلیارد تومان پروژه در بندرانزلی در دست اجراست، اذعان کرد: این سرمایه‌گذاری می‌تواند ظرفیت عملکردی بندرانزلی را چند برابر افزایش دهد.

وی از افزایش ظرفیت جابه‌جایی کالا در بندرانزلی خبر داد و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته می‌توانیم به راحتی ظرفیت ۴.۵ میلیون تن بندرانزلی را به ۱۱ میلیون تن افزایش دهیم.

Share