از گوشه و کنار سیاست؛مشایی فوق لیسانسی شد!

روایت دیار میرزا از گوشه و کنار سیاست؛   مشایی فوق لیسانسی شد!/ آمادگی حجاریان برای پادویی هاشمی/ تجلیل از رهبر انقلاب در جلسه مجمع روحانیون/ دلیل مخالفت هاشمی با نامزدی خاتمی و… *پس از جنجال هایی که سال گذشته درباره پذیرش و ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس به وجود آمد، […]

روایت دیار میرزا از گوشه و کنار سیاست؛

 

مشایی فوق لیسانسی شد!/ آمادگی حجاریان برای پادویی هاشمی/ تجلیل از رهبر انقلاب در جلسه مجمع روحانیون/ دلیل مخالفت هاشمی با نامزدی خاتمی و…

*پس از جنجال هایی که سال گذشته درباره پذیرش و ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس به وجود آمد، برخی خبرها حکایت از آن دارد که وی هفته گذشته موفق به دریافت کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور شده است! فوق لیسانس وی در رشته حقوق بین الملل است.
شرط ثبت نام در یازدهمین دوره ریاست جمهوری یازدهم ، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد است. خبرنگاران مشرق در هفته گذشته تلاش کردند اطلاعاتی درباره تاریخ پذیرش ، نحوه ثبت نام، چگونگی شرکت در کلاس ها و امتحانات و همچنین دفاع از پایان نامه مشایی به دست آورند که مسوولان دانشگاه حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند.

*پس از آنکه هفته گذشته رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفته بود برای ورود هاشمی به انتخابات سال ۹۲ همه اصلاح طلبان متحد شوند و برای تحقق این کار بنده خودم حاضرم پادویی کنم، سعید حجاریان نیز اخیرا در دفاع از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفته است:” حاضرم برای دعوت از هاشمی پادویی کنم. جریان بی رمق اصلاحات نیاز به احیا و ریکاوری دارد که ورود هاشمی به صحنه این فضا را برای ما مهیا می کند.”

*مرکزی به نام “موسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش” راه اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع القلم ، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهاد پور،خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می کنند. گفته می شود این موسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به عهده دارد. برخی مقالاتی که این روزها در نشریات جریان تجدید نظر منتشر می شود توسط دانشجویان این موسسه تهیه و تدوین شده است.

*هاشمی رفسنجانی در جلسه ای با کاندیداتوری محمد خاتمی مخالفت کرده و گفته است:” من به اصلاح طلبان اعتماد ندارم. اگر خاتمی بیاید یعنی تکرار سال های گذشته و ظهور جریان هایی چون حزب مشارکت که برای کشور معضل درست می کنند. بازگشت افراطیون به قدرت نه به سود مردم است و نه نظام.”

*عبدالله نوری در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است:” ما در اول انقلاب تندروی های زیاد داشتیم. الان که برخی از آن تندروی ها را به یاد می آورم ناراحت می شوم. ” وی همچنین با تاکید بر لزوم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ پیش شرطی ،  تاکید کرده ما باید به جای چالش با نظام به یک تعامل منطقی برسیم.

*جمعی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم که خواهان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری هستند دیدارهایی را با مراجع تقلید در قم داشته اند. این افراد با تاکید بر خطیر بودن اوضاع کشور از مراجع خواسته اند با ارسال نامه هایی فردی و جمعی خطاب به هاشمی رفسنجانی، از وی بخواهند که در انتخابات کاندیدا شود. حامیان هاشمی در صددند با بحرانی نشان دادن اوضاع کشور، از وی به عنوان یک ناجی و تشکیل دهنده دولت نجات ملی نام ببرند.

*یکی از اعضای مجمع روحانیون در جلسه اخیر این مجمع گفته است:”علیرغم فضا سازی هایی که گاه صورت می گیرد من رهبری نظام را بسیار قبراق، مسلط به اوضاع کشور و با نگاهی منصف نسبت به گروه ها و جریان های سیاسی می بینم. او مانند دولت های پیشین از کلیت دولت کنونی هم دفاع می کند و معتقد است در مجموع نظام اسلامی در حال پیمودن مسیر پیشرفت  است اگر چه می توانستیم در برهه هایی بهتر عمل نماییم.”

*جریان های مختلف اصولگرایی هم پیمان شده اند در صورتی که هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود همه روی کاندیدای واحد اجماع خواهند کرد تا شانس پیروزی هاشمی به حداقل برسد.

*شنیده ایم تشکلی با نام” خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت” به نمایندگی از اصولگرایان در انتخابات شوراها فعال خواهد بود. تاکنون دبیران این تشکل در ۱۵ استان معین شده و در روزهای آینده چهره هایی چون چمران، کوثری، سروری و خانم آباد، در نشستی مطبوعاتی حاضر خواهند شد تا به تشریح برنامه های این تشکل بپردازند.

*پس از رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر رفع تحریم از بانک های صادرات، سینا و ملت، بازار ارز و طلای کشور نسبت به این اقدام واکنش مثبت نشان داد و قیمت انواع ارز و سکه در بازار آزاد کاهش داشته است. کارشناسان اقتصادی معتقدند رفع این تحریم ها باعث بازگشت آسان ارز حاصل از فروش نفت به کشور خواهد شد و این امر می تواند با کاهش بیشتر قیمت ارز در داخل کشور همراه باشد.

* روز گذشته جمعی از جوانان اصلاح طلب در منطقه درکه تهران گرد هم آمدند تا موضوع دعوت از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را کلید بزنند. در این جلسه مباحثی پیرامون تبیین ضرورت کاندیداتوری هاشمی مطرح شد و حاضران معتقد بودند هر چه سریعتر باید فضایی رسانه ای در این باره شکل بگیرد.

*گروهک نفاق که در معرض فروپاشی تشکیلاتی قرار گرفته است برای روحیه دادن به هواداران داخلی اش از آنها خواسته است به سطل های زباله حمله کرده و پس از آتش زدن محتویات آنها، از آتش سوزی این سطل ها عکس و تصویر تهیه و به رسانه های مستقر در خارج از ایران بفرستند.

منبع:مشرق

Share