احمد خاتمی: انتخابات ریاست جمهوری آینده، مساله کلیدی کشور است

امام جمعه موقت تهران گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده مانند ۱۰ دوره گذشته، یک مساله مهم و کلیدی برای کشور محسوب می شود. به گزارش دیارمیرزا: آیت اللهˈسیداحمد خاتمیˈ شامگاه جمعه در گردهمایی امامان جماعت شهرستان قم در مسجدˈآبشارˈ این شهر افزود: اهمیت انتخاب شخص دوم کشور در این است که اگر این شخص منطبق […]

امام جمعه موقت تهران گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده مانند ۱۰ دوره گذشته، یک مساله مهم و کلیدی برای کشور محسوب می شود.

به گزارش دیارمیرزا: آیت اللهˈسیداحمد خاتمیˈ شامگاه جمعه در گردهمایی امامان جماعت شهرستان قم در مسجدˈآبشارˈ این شهر افزود: اهمیت انتخاب شخص دوم کشور در این است که اگر این شخص منطبق با شان نظام اسلامی نباشد، مشکل ساز می شود.

123434وی افزود: یک بخش سبک زندگی دینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مربوط به موضوع رییس جمهوری است.

وی اظهار کرد: اگر یک رییس جمهوری واقعا مساله حجاب و عفاف را به معنی مساله مهم کشور یا لااقل اولویت دوم در نظر بگیرد و به آن اهتمام داشته باشد، قطعا وضعیت حجاب در جامعه هم تغییر می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اما اگر رییس جمهوری کسی باشد که بی حجاب ها و بدحجاب ها خیال کنند نظام بنای برخورد قانونی با آنها را ندارد، وضعیت بگونه دیگری رقم خواهد خورد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براهمیت حضور روحانیت در عرصه انتخابات اظهار داشت: روحانیون نمی توانند در برابر انتخابات بی تفاوت باشند و بطور قطع باید با دقت و با موضع وارد صحنه انتخابات شوند.

خاتمی تصریح کرد: اینکه گفته شود هر کسی می خواهد سر کار بیاید، حرف بسیار خطرناکی است زیرا این مساله در حقیقت نوعی موضعگیری در برابر اساس نظام اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معیارها گفت: یکی از معیارهایی که تاکنون داشته ایم تدین و تعهد بوده و مساله بعد ولایتمداری است که البته به صورت واقعی نه ولایتمداری شعاری .

وی افزود: ممکن است بنده بر روی منبر از رهبری تعبیر امام هم بکنم اما بعد کار خودم را انجام بدهم، اسم این کار ولایتمداری نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رییس جمهوری باید استکبارستیز باشد زیرا تا وقتی بینی استکبار به خاک مالیده نشده، تنها راه مقاومت است.

وی افزود: این را بدانید که آنها عقب نشینی می کنند ولی ما اهل عقب نشینی نیستیم، ۳۴ سال است که ما درگیریم و فرسوده هم نشده ایم اما آنها فرسوده می شوند و بشارتی هم که رهبر معظم انقلاب دادند فرموده اند این است که مشکلات دوام نخواهد داشت.

وی همچنین مساله دیگر در انتخابات را تلاش مداوم و خستگی ناپذیر دانست و افزود: تاکنون نهادهای حوزوی از جمله جامعه مدرسین وارد حوزه مصداقی نشده اند که مثلا از کدامیک از کاندیداها حمایت کنند، ما وارد این حوزه شده ایم که تمام تلاش خود را برای برپایی باشکوه انتخابات به کار ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مساله تحریم های دشمن گفت: واقعیت این است که مشکلات ناشی از تحریم جای انکار ندارد اما اینها هزینه این است که می خواهیم زیر بار زور نرویم.

Share